tisdag 22 mars 2016

Hem inredning

Har hittat hem inredning som ett ny gammalt intresse,   Jösses så mycket fina saker det finns.
Rosa är ju min absoluta favoritfärg,  och det har nog inte undgått någon,  så pass att jag har fått smeknamnet Rosa.
Fyllde båten med rosa grejer,  knivar,  skålar, koppar, tallrikar och kastruller. Kunde hade jag målat båten rosa också.
Hade jag råd så hade jag lackat om bilen min till just rosa.
Men när jag får besök hemma, så utbrister de förvånat att det är ju inte så mycket rosa i ditt hem !
Nog mest jag som är rosa till och från...  Men jag har en mörkrosa fjäderboa i bilen,  det är inte inte många som har.
Och guld färgat gillar jag också jättemega mycket,  mitt sovrum går i rött,  vitt och guld.
Finns jättefina ytterkrukor i mässing,  som kostar sina sköna hundralappar,   vilket jag tyckte var på tok för dyrt,  lyckan var att hitta krukor i plast i blank guld för 49 kronor på Claes Olsson.
Å så hittade jag den här.
Från Klong.   I mässing som går att forma på olika sätt,  och en glastillsatts för blommor,  jag tittar på den varje dag.  Det var kärlek från första ögonblick.
Och nu när jag inte jobbar,  finns ju tiden att surfa runt och kolla inredning on line.

Kolla på det här...  också kärlek,  eller mer passion.





Kunde jag haft dem med mig i bingen så hade jag nog det.... så vackert.    Och hur många tekannor behöver man....  jo många,  har nog säkerligen 7 - 8 stycken.
Porslinet kommer från Australien,  och är CristinaRE.
Titta på formerna,  färgerna....   fantastiskt.... jag blir lycklig!!!.
Dricker kaffe eller Te i dem,
Även Svenskt Tenn har godbitar.



 Ett underlägg i mässing,
 Bless this house,  Oh Lord we pray. Make it safe by night and day !!
Jag satte upp den på väggen i köket.
och glasen att njuta av med allt som gör livet gott


Små fina glas till nypressad apelsin juice,  eller whisky,  rom eller till och med coca-cola.
Jag använder dem till juicen på frukosten,  eller som vattenglas till brunch, lunch eller middag.
Älskar dem,  trots handdisk.

Kanske jag lägger min passion till materiella ting,  när det inte finns något annat i ens liv,  så får det vara så.
Men jag är lite duktig,  när nytt läggs i skåpen,  går något äldre ut antingen i sopsorteringen eller till stadsmissionen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar