fredag 28 augusti 2015

Arbetslös !

Ja en olycka kommer ju sällan eller typ aldrig ensam...  
idag jobbar jag min sista dag,  och i morgon är jag då arbetslös, rätt skrämmande känsla,  det är mycket grubbel,  på hur ska det gå,  å vad ska jag hitta på nu.
Förra veckan kom S hem,  med tårar i ögonen,  även hon tappar sitt jobb,  så nu är vi bägge arbetslösa... hon är rädd för att vi måste flytta.... Men så långt ska det inte behöva gå...
Mitt nya mantra är


Det ordnar sig !   Det ordnar sig !   Jävlar fan Det ska ordna sig !


Men inte vet jag vad jag vill bli när jag blir stor !! 


Sorgligt är det att lämna,  för jag trivdes här på detta företag,  speciellt med  arbetskamraterna, som betytt mycket under de sista åren,  då hela  min/vår värld vändes upp och ner.


I värsta fall,  får jag väl sätta mig utanför någon butik och skramla med en burk... om det finns någon ledig vill säga....   har en ide om vad som ska stå på skylten...   Vill åka hem !! 
Det borde ju vara en dunderhitt !!


Eller  som i filmen Yrrol !   -  Samlag 300 kronor !!   Efter kl 20  REA  150 kr !!
(Det kommer ALDRIG att hända)


Inbjudningar till middag mottages tacksamt !  :-) 


Kan ju inte låta blir att tycka,   ytterligare en grej att ta sig igenom,  räcker det inte snart !!  









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar