måndag 10 augusti 2015

Radio


Förra veckan fick jag ett mail !

-  Hej  såg artikeln om dig i Skärgården,  vi skulle vilja ha med dig i Sveriges Radio  P4 !

Shit pommesfritt ..  vad är det som händer....  först i tidningen och nu radio.
Då jag är nyfiken så funderade jag en liten kort stund, och tackade ja !!
Kan ju bli kul,   om inte annat för att se hur det går till.
Och i dag på förmiddagen var det dags att åka till Radio huset....  har inte sovit speciellt mycket i natt,  och hispiga jag bestämde mig för att ta Taxi dit...  slapp jag oroa mig för det också.
Det var ett helt företag att komma in där... Fort Knox  liksom.
Besöksbrickor,  och luftslussar,  korridorer och trappor så klev vi in i en liten studio...   S var med som stöd och fotograf....   Är väl fösta och sista gången man får snacka i radio..klart man måste dokumentera.
Var skitastokmycket nervös....  larvigt igentligen,  för det var ju bara att prata,   men tänk om jag börjar stamma,  eller sätter i halsen,  eller svär....
Tack och lov så valde jag att förbanda i stället för att sända i direktsändning....  hade varit ett vrak !!
Men det gick så bra,  fick till och med beröm och frågan om det verkligen var första gången,  eftersom jag la in egna pauser,   så det blir lättare att klippa ihop...  var nog mer att blev helt tomt i skallen och jag inte visste vad jag skulle säga...   Men det var roligt att få gjort det....

Autografer skrivs på  fredag mellan klockan 04,30 och 04,31   !!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar