fredag 4 september 2015

Fem dagar som arbetslös

Min första vecka utan jobb...  
Men här vilade ingen lathet,   här har det fixats, och fejats.
Skafferi rensning,  ut med elände som aldrig används.   Kylen urtorkad  var väl behövligt då en burk coca-cola fryst och exploderat...  var cola överallt.
Åkte till tippen och slängt en mil sladdar,  som följde med flytten från huset,  visste ju inte vad som skulle sparas då.
Dubbelpass i tvättstugan,  så alla kuddar och täcken och lakan är tvättat och manglat... görgott !!
Storhandlat,  och fyllt på förråden,  och pantat burkar.
Haft möte med min jobb coach,  skrivit in mig på arbetsförmedlingen !
Och varit på bio med nära kär vän.

Känns verkligen jättekonstigt,  som man typ skolkar från jobbet.

Jag avslutade min anställning med att åka på skaldjurskryssning,  de hade en kick off  och typ kick av för mig..   det blev känslosamt,  för som vanligt så gråter jag...  så jefla hopplös.
Fick en jättefin champagnekylare  för flera flaskor,  i rosé färgen....  vilken jag älskar...   en känd kläd kedja,  hade någon liknande i butikerna,  fast i plast, som de la trosor i...   där har jag terrat personalen om man kunde köpa skålen,  och var de fått tag i den... utan att lyckas.
Men nu har jag min egen,  som inte är i plast utan en riktig i metall... blev jätteglad,   så vacker !

Så nu börjar en ny upplevelse !  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar