onsdag 10 februari 2016

Klänningen

Förlåt för min bortvaro,   men här är jag.
Backar bandet några veckor....  så var man 50 år då....  jefla tjohoo
Det var ett flertal som kom förbi och besökt mig,  vilket gör mig varm i hjärtat....   klädd i en rosa dröm till klänning,  måttbeställd med bling bling över bysten.
Jag börjar där..
Klänningen hittade jag på en engelsk klädsida,  så tjusiga saker,  det är ju synd att man har figur som en semla,  tjock och fluffig på mitten.
Men  dock det så beställde jag en klänning med mina mått,  med en liten aftonväska och en tunn jacka i spets till... hela kalaset skulle gå på ca 1500 spänn,  Å seriöst så tyckte jag inte det var så farligt,   det är ju i alla fall en 50 års fest,  ska man inte vara prinsessa då ?
Tog ca 14 dagar så ringer UPS
-Hej vi har ett paket till dig,  du har beställt från ett icke EU land, så det blir tull och skatt som du måste betala innan vi levererar.... För över 936 kronor till konto xxx  så får du paketet inom 2 dagar-
GULP.....  äh va fan England är väl med i EU... eller ?
Jo det är dom,  men klänningen/paketet  är sydd / kommer från  KINA  !!   Jo men tackar..... det fanns ju inget mer än vackert betala,  vad göra.
Å så kom den då....   å den var så himla fin,  i min bästa rosa färg,  godisrosa,  med massor av glitter stenar över toppen....  kastar av mig kläderna för prova....  Å vad ser jag i spegeln...  en mega cupcake stor som en husvägg,  i rosa fluff....  hm  fan det var ju inte riktigt som jag tänkte mig det hela.
Men man är ju lite listig,  fram med ett band som jag har till omtag för gardinerna,  lindade som ett skärp runt mig och klänningen var väldigt för lång,  vilket förklaringen till stod i följesedeln,  att de lagt på typ 5 cm för att man ska ha höga klackar på sig.
Så med sådana på fötterna,  så blev det anings bättre....
När dagen D kom,   så var jag min egen rosa cupcake i lockigt hår, med skor i guld,  som jag stod i över 8 timmar,  bara det var en bedrift.
Jag har så mycket godhet  och sexighet i mig så det rinner över ......  

2 kommentarer: