söndag 21 februari 2016

Upp och hoppa

Finns det något som är tråkigare än att träna,   asså jag tycker det är bekvämare att se målar färg torka.  Så förbannat lat och slö,  men det är inte helt lätt,  då jag har migrän och huvudvärk stup i kvarten,  så ha låsta dagar för träning går inte,  å så har jag artros i knäna, och i tummarna,  efter all servering och tallrikar som vilat tungt i händerna.
Ja men ut och gå kan du ju göra när som helst !!
Ja visst,  men så jefla trist att blommorna vissnar på vägen...  Men så igår,  fick jag ett ryck,  googlade på Yoga, lite grann,  och kollade i min yoga bok,  som används varje dag faktiskt,  men som underlag till data musen !   Jorå så att,  upp på mattan i vardagsrummet,  andas in,  andas ut, sträck ut,  stretcha ben, armar och rygg.    Upp och ner flaxade jag,  som en skadeskjuten knubbsäl.
Var väl tur att ingen såg !!
Å det är väl en välsignelse i sig att man är ensam hemma,  när man lyckas lägga av en brakare mitt i allt,  tänk om man låg i en sal med 30 andra människor.....  kan man ju lätt hålla sig för skratt.
Å jag har ju två åskådare,  två med fjädrar som undrar vad fan jag håller på med,  de ser mäkta förvånade ut

Lite soft klassisk musik,  långa djupa andetag,  gjorde säkert helt fel,  men nu har jag ju gjort något i alla fall.    Å så pinglade telefonen till,  mitt paket hade kommit med min nya mässings ljus stake,  som jag väntat på i många veckor,  fanns nu på posten.
Men först, kastade jag mig över dammsugaren,  för det man upptäcker när man ligger där och ålar sig på golvet, bakom fåtöljen,  är allt damm under bokhyllan och ek skåpet   som står i vardagsrummet...
Så i ett nafs hade jag dammsugit och farit runt,  på med mössa och jumpa dojjor.   Det tar ca 7 minuter kanske att gå upp till centrum,  den korta vägen,  men nu jävlars knatade jag i väg och tog den LÅNGA vägen....  jorå minsann...  stolt och rakryggad,  fi fan vad duktig jag var... i 12 minuter !!
In hämtade mitt paket, som vägde ganska tungt så tog jag den korta vägen hem...
Summan blev hela 25 minuter fram och tillbaka !!!
Wow.... undrar om jag ska söka in till Maraton i Juni !!
Men bättre än inget !!! Två är bättre än en,  osv.
Å så har jag kokat en nyttig kom i gång boost,  på färsk ingefära, citron och honung,   en shot till mig och S varje morgon...   starkt som fan,  men gör säkert nytta,
Å så försöka dricka vatten,  är usel på att få i mig vatten,  önskade jag var usel på att få i mig lakritskarameller men inte då. Å man har ju tusen ursäkter,  ja men jag dricker inte öl, rödvin,  röker inte,  äter inte fet mögelost,  Någon last måste man ju ha !!!
Så upp på golvet igen,  sträck ut, andas in,  stretcha,  andas djupt,  flaxa...  fan vad damm det är på TV bänken,  upp på tå, smidig som en gammal mustang från 60 talet utan servostyrning.
Å se på fan,  något gör jag rätt då det dykt upp en muskel som ömmar.
En dag kanske jag vågar mig på en armhävning utan att krossa näsan på själv.
Men det är väl bara att inse,   beach 2016
Hej Kompis maka på dig så jag får plats !!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar