fredag 20 december 2019

Ensam

Som ett stort oväder rullar den in.
Kväver lusten, orken glädjen .... ensamheten
Det är snart Jul min älskade högtid, å som vanligt har jag pyntat å fixat i alla julens gladaste färger
Krupit upp i soffhörnet framför se filmen på tv
Å så är den här... ensamhetens monster
Det är den sjunde julen utan Lasse
Jag hatar det, att han inte är här, att det redan gått så många år å jag fortfarande är ensam.
Så jävla patetisk som inte ”hittat” någon ny man någon ny kärlek
Orkade inte med att springa på dater, alla har så bråttom så stora krav och märkliga egenheter för att inte tala om de som utan pardon skickar bilder på sin minsta egendom i tron att man ska bli så till sig att man kastar sig ut i en taxi hälsat utan trosor.
Jag kräks
Jo så jag ensam å så kommer det bli !!
Gråter i bland åt min patetiska ensamhet å självömkan
Men vem vet

Somewhere over the rainbow.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar