torsdag 1 september 2016

Aruba

Jag vill åka till Aruba !!!!  


I så där typ i Februari,  när det är som allra tristaste.
Jag googlar runt,  och dräglar åt de fantastiska bilder på turkost vatten,  vita stränder,  palmer,  salt och söta frukter.


Finns bara ett problem,  jag vill dock inte åka ensam....   men man får ha hopp om att det en dag
finns en som  vill  följa med.


Tills dess,   får jag drömma mig dit.


Annars då....  jo jag jobbar,  trivs bra,  händer väl inte så jättemycket om dagarna eller kvällarna.
Gojjan Pongo har bitat av sladden som går till både TV och min dator....  ett antal gånger nu,  sabla fågel,  smyger under soffan,  tar sig en smakbit på sladden,  Pang !! 
Så för att hålla honom bortom sladdar så ligger nu mer soffkuddarna under soffan istället för i soffan... som en mur.
Hoppas att hans beteende snart återgår till det normal efter hans pencellin kur.


Förra helgen,  var jag nere i båthamnen,  fick en spark i baken av kära vänner som tjatade ner mig,  när jag var lite nere.
Vilket var jättebra... 
Det slutade med att jag kröp till kojs 03,45 på söndag morgon....  var lite kyligt så jag knäppte i gång värmaren i båten,  för första gången...  Men efter bara några minuter var båten fylld med avgaser, så det var ju bara att stänga av och upp med luckan för vädra ut...  så från att det var lite kyligt till
jävlaskitkallt,   pyjamas, duntäcke och två filtar senare så sov jag en stund.
Kan ju inte påstå att sömnen infinner sig när man går och lägger sig i gryningen... dömt att misslyckas.
Så på söndagförmiddagen frågade jag bättre vetande om hur en vallas värmare fungerar...
- Öppnade du locket till skorstenen ?
- ÖH va !!  har jag en skorsten ??
Det visade sig att locket till densamma skorsten är den jag slagit i tårna var och varannan gång när jag kliver i och ur båten...  suck
Så med hjälp från vännen,  så fungerar nu toaletten,  värmaren och så fick han upp locket på fotogen lyktan...   Tusen tack.




Jag vill i alla fall åka till Aruba !!


puss !





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar