lördag 17 december 2016

Tänk om

Nästan varje gång jag håller och ser på barnbarnet mitt,  så tänker jag alltid att
Tänk om Lasse var med,  och Tänk om mamma var här nu,  det hade inte varit helt omöjligt,  hon skulle vara 71 år nu i så fall.
Jag hoppas verkligen de ser denna fantastiska lilla människa som är en liten del av oss alla
från himlen.
En dag ska jag berätta för honom om morfar och mormors mor,  och hur djupt saknade de är varje dag.
När svärmor, fyllde 80 låg parveln,  han kallas fortfarande för det, i famnen,  med skillnaden på nästan hela 80 år,  fantastiskt.
Skänker även en tanke till Lasses pappa som också lämnade livet på tok för tidigt, långt innan jag fanns med i bilden.
Mina barn har alltid haft förlusten av sin farfar, mormor morfar.
Stor saknad.
Om en vecka är det julafton,  och vi åker till graven,  för att tända ljus och lämna en mugg med glögg.
De finns de som säger att när anhöriga besöker graven av sin älskade, så är den saknade med, från andra sidan,  och det tror jag stenhårt på,  därför pratar vi alltid högt,  även om jag är där ensam.
Berättar vad som hänt,  om ditt och datt,  en liten tröst.
Tänk om himlen hade besökstid.
Tänk om,  Tänk om....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar