torsdag 1 december 2016

UPS !!

Men hallå på mig själv,  hur lyckas jag igentligen...
Jag har ju inte betalt mina räkningar via internet banken,  så värst länge,  utan jag var ju tvungen att gå med hatten i hand och erkänna på banken,  vid 47 års ålder att jag vet inte hur man gör,  när Lasse blev sjuk,  tappade både synen,  och minnet på lösenord.
Och det hade ju bara blivit så,  att han skötte sådant,  och jag fixade med annat, inget kostigt alls.


Så nu i tre år har jag fixat,  och lärt mig betala räkningarna, lägga om lånen,  flytta pengar, öppna konton å bla bla...  skitbra av mig faktiskt.
Även tyvärr lärt mig att shoppa online... himla praktiskt.


Så förra månaden vet jag inte vad som hände,  någon vecka in i November, en fredag, så dimper det ner en påminnelse från Telia.
Men va fan,  Men nu minsann betalade jag den via telefon,  å där kan man scanna koden,  as skita enkelt.
Allt gott !!
Men så dimper det ner en ny påminnelser från Telia två dagar senare på Måndagen med en helt annan summa.
Så nu ringer jag upp, och pratar med en tjej, på kundservice,  frågar vad som kan ha hänt,  var är orginalfakturan ? eller orginal fakturorna ?
Uppenbarligen så ligger de någonstans på posten..
Men det är ju som vanligt bara att betala...  vilket jag nu gjorde igen.
Å så säger hon på kundservice att
- den faktura som du nu har betalt, den som går ut för betalning i slutet av November, så har du kastat om de två sista siffrorna, så det fattast 18 kronor !
Öh.... Men hur vet du det ????
- jo för den har du betalt  redan  en månad för tidigt. !!
Men jesus, vilken bra koll jag hade då.... så det var bara att logga in och betala de 18 kronorna som saknades, trots en månad förtidig betalning.


Sen går dagarna,  inga större händelser eller överraskningar.
Så kom det ett brev från företaget som handahåller hyran och parkeringarna hos oss som bor där.
Hej Mari
Du har betalt in din hyra 6842 kronor på parkeringskontot !  var vänlig uppmärksamma detta, till nästa månads betalning,  pengarna är överförda till rätt konto hos oss.
CRAP !!
Två dagar senare kommer ytterligare ett brev,  från telia,  höll fan på börja brinna under peruken,  hur många telia räkninga kan man ha,  och missa...
Hej Mari
du har betalt in för mycket,  så här är avi med beloppet tillbaka 347 kronor. !!!!!
äh Hallå,  hur ska ni ha det ???
Så nu har jag en utbetalningsavi, som inte går att lösa in, varsomhelst... å varför kan de inte sätta tillbaka pengarna på kontot.? 
Vi åker till månen,  men inte föra över pengar till kundens konto ....NOPP !
Så nu denna månad,  tog jag en extra koll på December som redan är inlagd för betalning.
Å joråsåatt..   samma visa,  inlagd på parkeringsplatskontot !
Det går bra nu !!








1 kommentar:

  1. Men varför har du inte autogiro på alla räkningar???

    SvaraRadera