torsdag 13 oktober 2016

Andra sidan

Igår skulle jag på möte och de skulle hållas hemma hos sammankallande,  som bor på andra sidan stan.
Jag som har nära  noll i  lokalsinne,  var riggad till tänderna med hjälp...
Först skrev jag ut hans vägbeskrivning,   så ledes till en ort Järfälla...  för mig hade han kunnat bott i borås,  typ.
Eftersom texten på hans vägbeskrivning var mikroskopisk liten,  skrev jag upp den för hand...
Kör över Tranebergsbron,  (en mega big bro i Stockholm) kör mot Hässelby !
Så jag hoppar in i bilen, och kopplar in min vän GPS en ouppdaterad men funkar nästan alltid.
Eftersom båtvarvet ligger i Ulvsunda, så vet jag vilken bro som är just Tranebergsbron,  ut på essingeleden...  Håller HÖGER  mot Tranebergsbron.
- Sväng vänster,  håll vänster...  vänster !!   Gör om rutt !!
Men va fan,  är kvinnan i GPS helt coco,  jag vet väl var Tranebergbron ligger....
- Gör om rutt !!
stup i ett vill hon att jag ska svänga av leden och vända... 
Av leden,  på bron.... Ha där ser du,  här är jag !!
Gpsen ville att jag skulle köra mot skärholmen ???  Helt obegripligt.
På min handskrivna lapp står det sedan  kör mot Hässelby....  Å det står Vällingby där jag är,  hela vägen förbi brommaplansrondellen... Vällingby Vällingby Vällingby
Upp med telefon,  och appen för vägledning waze,  och ja det var kö och alla bilarna stod stilla..
så nu hade jag  GPS,  WAZE, lappen....  jag åker och åker å åker,  in i en rondell,  ut in i nästa rondell,  säket sju eller åtta sycken...  kvinnan i gpsen  är lugn och har slutat att hojta gör om rutt...
Å som ett under är jag framme,  å jag åkte inte fel en enda gång,  vilket gpsen inte skulle hålla med om, 
På vägen hem,  nöjde jag med gpsen,  igentligen var det inte alls svårt,  hem kommer man ju alltid,  och så fort man kom ut på stora vägen, så var det bara att köra rakt fram i alla rondellerna... tillslut var jag ju på Tranebergsbron igen.
Blev lite sent, så jag stod på lite,  kör väl alltid för fort,  men i går så la jag mig efter en bil som höll hastigheten,  å jag vet inte riktigt varför,  tills vi åkte rakt igenom polisspärren.... 
Hastighets och säket nykterhets kontroll...  de tog bilen som låg en bit framför oss,   och bilen som kom ikapp oss bakifrån...  hehe gott,  bara att putsa upp glorian.... eller tacka bilen framför.


Jag kör nästan alltid bil,  det är viktigare för mig att kunna åka när jag vill,  och mest bekvämt är med egen bil,  trots att jag inte hittar... men det lösers sig ju alltid,  och ibland eller för det mesta hispar jag helt i onödan.
Och ibland gör man misstag,  som den gången jag och C skulle äta frukost på ett känt snabbmatsställe med drive thru...  då jag körde förbi den där sabla lådan man pratar i,  C höll på kissa på sig av skratt och tjejen i lådan gastade Hallå... för full hals....  det var ju bara att backa... ju


Whats the problem ??  Simma lugnt !





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar