tisdag 11 oktober 2016

Bilkontroll

Jaha....  då var det dags för lilla axa s första bilbesiktning.
Varit så himla duktig, beställt tid,  och betalat via nätet....  alltså grym liksom
Åkte i god tid,  gillar inte att komma försent,  eller stressa om jag kan undvika det...
väl där,  så anmälde jag min ankomst via en dator,  inga problem...
satt där i godan ro och lyssnade på radion, när det slog mig,  äh varningstriangeln !!
Visst är det så,  att om man inte har en sådan så är det en tvåa i protokollet och man åker på en ombesiktning...
Jag ut ur bilen, upp med bakluckan och röjde runt,  bland dunk med spolarvätska, gravljus,  fälgrengörning,  Hammarby flagga,  en coca-cola burk,  min rosa svandunsboa, en mjukis älg,  en söt mjukis anka, slipmaskin, reflexväst, första hjälpen,  och en del
 annat jag inte ens registrerade vad det var... men ingen triangel....  CRAP !!
Har ju haft bilen sedan ny, så den borde ju vara där...
Vad fanns det att göra,  suck.... har jag tur kanske de glömmer att kolla den, eller om de till och med strukigt den grejen.
Så när det var min tur,  körde in igenom porten,  så står killen och vinkar in mig tills jag står precis rätt...
Hoppar ur med ett bländande leende och lägger huvudet så där lite charmigt på sne,  och frågar innan karln ens hinner säga hej,  om handbromsen ska vara i eller inte...
Han skakar på huvudet,  och med ett ord....  VARNINGSTRIANGELN ???
Jaha så var det med det....
- Ja den är väl i skuffen,  säger jag och ler igen.
Han upp med luckan och upp med luckan där reservhjulet låg förrut, nu mer så har man någon mockafjong som man fyller däcket med i stället för att byta.
- Den borde ju vara här,  för jag har haft den sedan den var ny typ.
Men som ett litet mirakel,  knackar han på någon ask, som sitter mot kanten bak,  
- Där är den !!
Puh....  !!
Sen skruva han på charmen och bjöd på kaffe medans jag väntade...
Glad i sinnet så tuffade vi hemmåt lilla axa och jag,  med ett blankt papper från bestiktningen.


.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar