tisdag 17 januari 2017

Januari

Samma sega trista månad som varje år...  Januari.
Känns hur lång som helst,  efter att all julbelysning plockats ner,  så blir det så mörkt igen.
Glädjande nog, så ser man ljuset på dagen blir längre vecka för vecka,  urhärligt.
Gäller ju glädjas åt det lilla ibland.
Börjar fundera på vad jag ska göra i båten, så fort det blir varmare,  ska bli riktigt kul faktiskt,  på något märkligt vis, så vill jag shoppa slip papper och trälack,  i stället för väskor och armband...  förstår inte hur det gått till.
Å så måste jag få tag i någon som kan byta reglaget i båten, känner att det är ett måste.


Började i alla fall året med att bada varmbad, utomhus med syrran min,  väldigt avslappnat och skönt, det snöade, och några grader minus,  perfekt.
Yasiragi  kan varmt rekomenderas,  god mat,  skönt och lugnt,  inga barn,  fast bara därför i tystnaden runt den stora innomhus poolen,  kantad med vilstolar,  känna lusten att hoppa bomben just där och då...  det är tur man kan hejda sig ibland.
Det var där jag smakade på chiafrön,  någon kladdig gröt eller pudding,  man ser ju det överallt, chia hit och dit,  i desserer och bröd,  så himla nyttigt...bla bla
Å det var fan det äckligaste jag smakat på... urk,  slemigt och märklig smak,  fi fan,  sen får det vara hur nyttigt som helst,  Nej Tack.
Men annars är allt toppen,  både ren och avslappnad när man åker hem.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar