måndag 2 januari 2017

Nytt år

Jahaja.... då var det ett nytt år igen.
Mitt vanliga så kallade nyårs löfte är alltid detsamma.
Att i år ska jag försöka ha ännu roligare  än förra året... ambitionen finns i alla fall.
Så vad hände då,  förra året,  i stora drag.
Nytt jobb
Ny båt.....  ja eller nygammal,  men ny för mig.
Resan till Amsterdam, men som jag gillade den staden,  trots alla galningar på cykel.
Men framför allt lilla Liam,  barnbarnet,  fick äran att vara barnvakt på nyårsafton,  så himla fantastiskt, man kan inte sluta att titta på honom,  sötaste som finns.
Och även S var hemma,  så vi satt tillbaka lutade i soffan och kollade på småkronorna spela hockey.


Ett nytt år, idag är jag äldre än vad min mamma någonsin hann bli,  känns konstigt,  jag är rädd för att dö, jätterädd,  inte för att jag tänker på det varje dag, men då och då.
Jag vet hur jobbigt det kommer bli för flickorna, ångest.
jobbar på att bli jättegammal !!


Så vad ligger i planeringen våren 2017
just nu ligger det att få min papegoja frisk,  troligen kommer han sövas ner och få ett hormonchip inopererat,  redan i morgon,  om blodprovet visar att han inte har infektonen kvar i kroppen.
Kostar flis, kommer det göra, hur som,  hormonchip går nämligen inte på försäkringen,  jäfla försäkringsbolag,  nödvändigt ont.
Sen så fort det bli lite varmare,  så sätter arbetet med båten igång,  har en hel del att slipa och lacka,  ta reda på varför och var  hon tar in vatten, sy gardiner, bygga en sittpinne till gojan så han kan följa med. han är väl inte överförtjust att just åka båt eller bil,  då han blir åksjuk och kräks.
Men annars gillar han det,  får ju massor med uppmärksamhet.
Toaletten i båten är bytt redan, ny gasolslang och ventil är inhandlad,  och även nya landtärnor som skall bytas.
Något som måste göras är att byta reglaget,  urkass,  måste ha ett gasreglage jag kan lite på,  och inte ketchupreglage, händer inget, händer inget,  för sen ge för mycket.
Har en plan,  och ser faktiskt fram mot få slipa och lacka.
Och hitta så många rosa saker som går, tex skärbräda, kniv, koppar m.m
För hon heter ju M.M Rosé    då måste man ha rosa inredning i den mån det går. :-)
Sen hoppas jag på kanske någon resa, och naturligtvis få träffa nära kära så ofta det går.
Inom arbetet,  så hoppas jag att det rullar på, känns bra, lär mig saker varje dag.
Sen önskar jag frid och fred på jorden.




Ibland behöver jag ta ett steg tillbaka,  för att sortera tankar och fundera på vad som sagts och gjorts,  det är något som kommit med tiden.
Jag som alltid varit inpulsiv,  drivande och bestämmer mig på sekunden om ja eller nej... det går nog inte att göra så mycket åt,  och att om man tror sig känna en männska sedan länge,  så vet man faktiskt inte allt,  vilka öden,  som just den medmänniskan bär på,  vilket gäller alla människor i och för sig.
Det är ett tufft samhälle vi bor i.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar