lördag 21 november 2015

Kö till toan

Jag är för det mesta en liten mes,  som absolut inte gör min stämma hörd,  utan timid och är hellre tyst än kasta mig in i elden av tycken och hetsiga samtal.  Och kanske att jag har känslan av att ingen är intresserad av vad jag tycker,  att jag känner att det spelar ingen roll.
Lugn och ro,  artig och snäll.
Så för en kort liten tid sedan följde jag med en vän ner till Kalmar,  är ju arbetslös så varför inte, en trevlig roadtripp,  med sova på hotell och trevligt sällskap!
Stannade och intog en lunch typ halv vägs,  allt frid och fröjd....  tills det var dags för toabesöket,  jag var inte alls hyper kissnödig,  mer för ta det säkra före knipa ihop satan sista milen..
Väl inne på damernas är det tre bås,  det står en kvinna framför mig,  hon var säkert nära två meter lång och så lilla jag...  vi står där snällt och lydigt och väntar på vår tur..
Då kommer det in en äldre kvinna med pälskrage på sin säkert dyra mocka jacka,   och tränger sig förbi mig och långa kvinnan framför.... och börjar känna på dörrarna !
Då flyger det igenom huvudet på mig

1 -  tror människan att vi två står i kö för det är roligt ?
2 - tror hon att hon som är äldre har företrädde `?
3 - att vi är städpersonal ?

Då hör jag att någon protesterar  högljutt !
-  A men du får väl vänta på din tur som alla andra !!
Jag inser snabbt att det är jag som höjt rösten,  och liksom kikar fram från sidan bakom långa kvinnan
Och det kommer ingen reaktion från någon varken från hon som trängde sig före,  eller hon framför, hon ser liksom förvånad ut.
Det är då det händer....  jag gastar  KÄRRING !!
Den lilla tysta Mari står på en damtoalett på en vägrestaurang någonstans i Sverige och skriker ut kärring så det rasslar i dasspappret !
Då reagerar människan....   med
- Vaaa  !!
Och jag ångar på -  Ja du får väl vänta på din tur !!!  
Samtidigt går det ur två kvinnor som är klara i sina bås,   var på kvinnan framför mig fort kastar sig in i ett av dem,   den äldre kvinnan börjar hojta att
-  jaha men ta den då !!
jag -  Ja det kan du ge det på !!

Gör det jag ska,  går ut,  ger inte kvinnan utanför ens en blick,  utan går rakt förbi och tvättar händerna....  jag hör att hon mumlar något,  men bryr mig inte nämnvärt.
Möter mitt sällskap utanför damtoaletten,  som lyckligt ovetandes om utbrottet...

Hur kan man gå igenom livet utan att stå i kö ??  
För hon såg helt oförstående ut....  
Och det var inte förrän jag satt i bilen som jag själv..... äh vad fan hände ?
Först lite dåligt samvete....  hoppa på en stackars äldre kvinna så där...
Sen bestämde jag mig för nää jag lägger det på min självkänsla  som något positivt att lilla mesen ibland kan faktiskt morra som en tiger ...  tänka sig.

Dont mess in the toa kön !!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar