torsdag 5 november 2015

Lotion och spray !

Jag är med i Glossybox,  det betyder att i slutet av varje månad kommer det en fin låda hem med posten...  As roligt,  är som julafton varje gång, man sliter upp locket.
Fin rosa låda med silkespapper och band...  problemet är att jag hinner inte med,  ligger ständigt efter.
Det handlar om skönhets produkter,  till hela kroppen,  man får smink,  saker till håret och nagel lack, tandkräm, och en massa andra grejer att prova.  Och en hel del lotion till huden...
Jag är ganska dålig att smörja in mig efter duschen,  om jag inte är utomlands då funkar det som en dans...  solfaktor,  aftersun m.m
Och självklart så går jag köper lotion också,  om det doftar gott och jag bara måste ha den....  och det betyder att jag har en uppsjö med olika lotions hemma.
Så nu har jag tagit tag i det här,  det smörjs in av bara fan här,   efter duschen,  före duschen,  på kvällen, på morgonen.... har en burk vid soffan till och med för att kunna smörja in på något bra ställe,  armbågar,  fötterna eller händerna.
En kväll hittade jag en burk i skåpet med cocos smet typ,  som skulle vara så himla bra...å det är den säkert,  man kunde också steka mat med den ??
Joråså att  här smordes det in,  armar och benen,  halsen, händer..... huden gnistrade av cocos lotion.
 hade jag smörjt in rumpan också hade jag glidit av soffan...
Sen kom gå i säng tiden och jag bäddade ner mig....  Men fan vad det luktade cocos,  det stank !!
Som jag tvättat håret i Pina Colada !
Efter försökt att torka av det värsta,  vilket inte fungerade för det torkat in i huden,  så var det enda och göra att ta en ny dusch !!
Men skam den som ger sig,  nu smörjs det med Anti celluliter lotion....  jo tjena att den motverkar gropar i låren...  men vad gör man för bli av med tuben...  för man kan ju inte slänga det.... har jag betalt det,  så ska jag använda det... punkt !!
Så nu smakar det apelsin om läpparna... JA de i ansiktet !!
Mynta om axlar och armar,   någon parfym om benen...
För ett tag sedan i Glossyboxen fick man en deo spray.... inget konstigt med det,  om det inte var för den här var till Fiffi ??   Jaha ja....  Och nu är det så med parfymer att de doftar olika på olika kvinnor när det hamnar på huden....  så är det. Och för att klargöra,  jag absolut inte fått några klagomål på den avdelningen ....  Lukta gott... se !! Hade jag haft hund kunde jag använt den på den ...
Fiffi sprayen... ja eller intim sprayen som den heter...  hur doftar den på huden ?  Skulle du sätta näsan i fiffi för kolla doften ?  och fan får man dit skallen  utan att gå av på mitten.
 Hur som här slängs ingenting... så deo spray under armarna och en dusch med intim spray hos Fiffi....  inte läge att ta fel,  då den ena innehåller alkohol  !!   Då får man sätta plåster på Fiffi !  Hehe.... vilken syn det skulle vara.
Kan meddela att sprayen flaskan ser exakt lika dan ut som  hårsprayen ....
Livet är fyllt av prövningar !!   Det är klart !!
Så ibland doftar jag tropisk regnskog med mint,  eller som en hel jefla fruktskål !!   Nästan som man blir hungrig....
Kommer inte önska mig hudlotion i julklapp !!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar