onsdag 4 november 2015

Ullared

Shoppings mecka måste vara Ullared.
Å jag måste säga att det är roligt att handla där,  vissa saker är faktiskt väldigt mycket billigare... och en del bär samma pris som hemma...
Nu åker jag inte femtio mil för att bunkra shampoo eller ajax,  de handlar jag på ÖB eller Rusta.
Och hur jag lyckades med att bränna ett antal tusenlappar behövs ingen raktetforskare vara.
En ny dockstation till att spela upp musik på,  då min gamla som också inhandlades på Gekås,  men som en viss papegoja tuggat på sladden,  det var det enda måste som fanns.
Sen att jag kom hem med 4 stora påsar med saker... det är inte så svårt.
Men jag köpte också fälg rengörning till bilen..... tänka sig.
Och några tomtar,  julpynt och praktiska saker,  som man bara måste ha.
Vi var fyra kvinnor i en bil... som startade på Söndag förmiddag mot Ullared,  väl framme kastade vi oss in i varuhuset för handla och kolla läget innan de stängde.
Joråsåatt.... den notan slutade på 2700 ??   Kollade ju bara... jo tjena
Men jag har en ny dockstation och högtalare...minsann.
Och det är ju så himla roligt med julpynt... älskar det,  allt glitter och glada färger, och ljus slingor,  stannade på julavdelningen länge länge.
Vi hade hyrt en stuga,  med fyra bäddar,  jättefin,  med kök.
Där Poffade vi skumpan och åt Tacopaj, som var jättegod,  och visade upp våra fynd för varann...
Kostnaden för stugan blev 238 kronor per person... skitbilligt och kanon bra.
Och då hyrde vi lakan och hand dukar också..
Måndags förmiddagen efter frukost shoppade vi glatt vidare....  jag hittade ett antal julklappar,  och en del fina saker till mig själv,  som armband,  tröja, kalenderljus,  plackers, en hundleksak till gojjan, vanlijstång,  kryddor,  och en hel del annat.
Så det mesta av mina julklappar är avklarade,  helt galet skönt....
Inne i varuhuset mötte jag en av profilerna från tv serien som jobbar där...  men då vände jag på klacken och tog en annan väg,  men han konstatera att människan såg extremt slashasig och ovårdad ut....
Vi lämnade Gekås med en full lastad bil med gula påsar upp till taket....  med orden att vi kommer nog göra om resan nästa höst.

Å flickor ullareds bakplåtspapper kostar typ 6 kronor paketet !
Tjocka kalenderljus,  från 1 till 24  December,  kostar ca 79 kr och uppåt,  här köpte jag samma ljus för 30 spänn !
Plackers tandtråd på en hållare....  kostar nära 50 kr här,   kostade 30 kronor i Ullared.
Å så gick jag och kollade in andras kundvagnar... å folk är ju helt galna,  liksom wow.... ja tills jag kollade ner i min egen...  lika galen jag. !!
Nya gardin längder till sovrummet.... 80 kr för bägge !
Påslakan set,  från Gripsholm... 99 kronor ( 299 kr hemma )
Bling bling armband   30 kronor....  samma jefla armband 129 hemma på guldfynd !!
Köpte en tröja till mig  jaa...  en stycken....  en rosa så klart,  å det där med att prova det sket jag i,  det var ju bara en tröja....  som jag skrattade i morse när jag tog den på mig....   satt perfekt, lagom löst,  och ledigt.... Men  ärmarna slutade 12 cm utanför mina fingrar... okej!!!
Å så blev det en jacka till moi !!    Den hängde jag in fort som fan i garderoben så S inte skulle se....  då hon räknat alla mina jackor i garderoben till 18  ??   Jefla skitunge !
Då missade hon de som hänger i förrådet !!!
Kan man få för många jackor.?    Näää  det kan man inte !!   Pilutta dig S !
Speciellt inte när det kostar en skit peng !

Trodde väl aldrig att jag skulle säga det men  Ullared rocks !!

Nu vet jag att min kära vän KS som är Ullareds drottning skrattar gott !!   I love you !!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar