måndag 21 december 2015

Födelsedags kakor

Här bakas det kakor utav bara fan....
Måste ju bjuda på gott när jag nu fyller år på Söndag...    och så brukar jag ju alltid baka en massa kakor till jul,  så inget konstigt alls.
Bakat 69 stycken mandelmusslor,   det ni... var ett jäfla jobb,  när man bara har 23 stycken formar.
Finns kanske en mening att man är arbetslös,  och har tiden att baka.
Hur som,  det här med beräkna hur mycket som går åt,  är ett gissel,  ingen...  INGEN ska gå hungrig från mitt bord,  och jag tror inte någon faktiskt har gjort det,   har alltid bakat och lagat mat för ett kompani...
Å snart är det Jul.....  min favvotid...  nu har jag listor med handlas,  lagas,  och städas....  allt kommer vara tipp topp till Julafton.
Men här råder ingen julstress,   och varför stressa,  det väljer man själv,   därför börjar jag köpa in julklappar redan i Augusti...  skitsmart.
För springa i affärer nu,  med alla andra det är tok för jobbigt....  nää  jag var färdig i början i November...  jätteskönt.
Och så blir det en lättare mottagning på Söndag efter kl 13,30  för de som vill komma och sippa bubbel med mig och äta kakor !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar