tisdag 8 december 2015

M O S

I dag bestämde S att vi skulle ta en tripp till det nya köpcentrumet i Solna,  Mall of Scandinavia.
Tyvärr så bor inte lokalsinne hos mig alls,   och så fort jag ska ta mig till nya ställen,  så är det med oro och halvt hispig.
Förr så behövde jag ju inte oroa mig för Lasse hittade överallt,  hur lätt som helst.
Jag har ju min lilla vän i väskan....  GPS alltså  !
Men nu är det ju så att hela Arena staden  på andra sidan stan,  är tok nytt....  och min lilla GPS har inte blivit uppdaterad...  för jag vet inte hur man gör...  Men min CO PILOT  S tog upp telefon och så gick vi den vägen....  Den började härja med oss redan södra sidan och ville ha in oss i Västberga vilket jag inte alls ville,  för vi skulle upp på Essingeleden....  och den når man via Årsta Partihallar.
Gör om rutt !!
Gör om rutt !!
Fet glöm, ....  jag kan minsann själv....  så vi tuffade vidare....
Ta av fart mot Vällingby !
Måste ju helt fått tuppjuck den,   vi ska ju till Solna !
Nää nää   vi kör leden mot Solna och passerar Postnord  Stockholms fulaste byggnad,   och vidare mot Solna Centrum
Gör om rutt !
Gör om rutt !
- Säg till när du ser byggnaden !!   Den måste ju vara asbig ju !!    ( Och S jobbar på en pub/event ställe inne i centrumet.)
Jag ser den inte än !  hojtar hon,    och rösten i telefon rabblar vidare om höger och vänster...
Å så se på fan,  så dök det upp en stor vägskylt med Arena staden,  Friends arena,  och Mall of Scandinavia..
Hehe...   det var ju inte så svårt det här....  så vi följde skyltarna,  och till slut dök det upp ett schabrak till byggnad,  men jag tror vi fick åka runt halv solna,  men vad gör det.....
Gör om rutt !
Gör om rutt !
Ha jo tjena....  gå och göm dig !!
Följde strömmen in i garaget.....   framför oss låg en blå SUV  tänkte väl inte mer på det just då....  väl inne i garaget,  så är det som vilket nytt garage som helst,  utom att det var snitslad bana,   rör som satt ca 10 cm över golvet målade i svart och vita fält,   fick känslan om en gocart bana.
Så innanför dessa rör var då parkeringsplatserna....   Men jag kom ju aldrig dit,  vågade ju inte köra över rören liksom,   å rätt som det var....  har jag kört ut genom garaget och ser skylten   E 4 STOCKHOLM !!
Men helvete,  hur lyckas jag.... MEN jag var inte ensam   den blåa SUV låg fortfarande framför lika förvånad de med.... men det gick att vända runt i någon rondell och köra in igen !!
Vi hittade en ledig plats och glada i hatten kastade vi oss in...
Jättefint,  stort och fint,  massor med butiker,  restauranger och det påminde jättemycket om Mall i USA,   var som resa tillbaka...  allt fanns,  bio,  systembolaget,  apotek,  godis,  ja allt,  vi tog lunch och väl där kom jag på hur skulle vi nu hitta tillbaka till bilen.....   men man är ju smart,  jag såg ett stort  E på dörrarna  i garaget....   vilket jag säger till S.
- Men mamma,  E står ju för ENTRE !!
Äh Crap !!  
Men hon hade koll på var vi kom in,  så allt gick bra....  efter fem timmar,  hittade vi lilla Axa och började hemresan, mitt i rusningstrafiken...  och det är utan gps för hem kommer man alltid.
Så vad kom jag hem med.... Alkohol och godis !
Gör ett besök till MOS  det var trevligt !
Men akta er för blå SUV bilar i garaget,  de är inte att lita på !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar