tisdag 1 december 2015

Byte av framruta

Det var där jag bytte för två år sedan,  där är jag trygg och vet var det ligger.
Bokade tid till dagen efter med lånebil och allt.
Å så kröp förståndet upp och satte på axeln.
Varför bokade du i Haninge när du bor i Hagsätra ???????????
Ja verkligen varför,  det måste ju finnas någon närmare,  och självklart fanns det en i västberga.
- Hej välkkommen till xx bilglas i Västberga !
Förklarar mitt ärende att jag måste byta ruta på bilen,  och lämnar mina uppgifterna...
- Jag ser att du har en bokad tid i Haninge ?
- Ja det stämmer,  men kom ju på att ni är närmare där jag bor !
- Du bor i Hagsätra ?
- Jaa  stämmer bra det,   med en lagom hurtig ton.
- Är det inte närmare för dig att boka i Huddinge,  det ligger jättenära dig. ?
Jaha ja...  fick telefon nr till huddinge depon..
- Hej välkommen till XX bilglas.
Drar historian en gång till,  och alla uppgifter, reg nr m.m
- Du har en bokning i Haninge ser jag ?
Hehe... jaa   ( hoppas de plockade bort bokningen i västberga ?)
- Jo,  fick typ hjärnsläpp och bokade i Haninge i stället för Huddinge.... du vet same same !
Vi bokar en tid i Huddinge,  och han bokar av min gamla bokning i Haninge.
- Å så behöver jag en lånebil !
- okej, men du bor i Hagsätra,   vi har en el cykel du kan låna helt gratis !
Och utan att tänka mig för,  så flyger det ur mig
- Är u inte klok .... cykel ??
-Haha...  okej bokar en lånebil till dig,  välkommen på Måndag !
Allt gott och klart.. phu  känns himla bra att jag fått ändan ur vagnen och fixat detta,  rätt nöjd med mig själv.

Vaknar med ett ryck morgonen efter...  Måndag jag är ju för fan i Kalmar på Måndag !!
Crap shit och helvete...
Signalerna går fram och jag för en bön att det inte är samma Roger som svarar igen.
- Hej välkommen till xx bilglas  Sara !
Phu !!
- Hej  jag heter Mari och har reg nr  AXA  och har en bokad till på Måndag !
som jag måste boka om....
Sara knappar på sin dator och hittar min bokning....
Jag krossar fingrarna och hoppas hon inte tittar på historiken...
Du vill boka av ? frågar hon.
- Nej inte boka av,  utan boka om..
Allt slutar gott och jag får en ny tid....  Fredag den 13 !!   Gulp !
Jag bestämmer mig för att blunda för min skrockfullhet,  och kör på den tiden..
allt går jättebra,   jag lämnar in lånebilen,  man har 5 fria mil,  om man behöver,  jag ser på mätaren att jag kört under 4 km  och det är fram och tillbaka !!
Det hade känts som minst 4 mil om jag tagit cykel erbjudandet.... helt säkert  och så regnade det faktiskt  !!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar