torsdag 21 maj 2015

Mitt första möte

Då har jag haft mitt första möte i bostadsföreningen...  Vi började med ett Årsmöte där alla boende var inbjudna...  Då valdes en man till mötes ordförande..... Och Tjena Hej snacka om mötes Gestapo !
Här fick man inte tala utan att räcka upp handen,  och vänta på få frågan av Mr ordförande...  en mardröm för en som mig,  som måste vräka ur mig direkt, när det dyker upp en tanke...  Fråga S hon blir galen,  avbryter alltid henne... stackars lillskorpan... hopplös mor !
Då måste jag koncentrera mig på att vara tyst,  och inte avbryta, så då klart hör jag inte ett ord som sägs.....  jättebra verkligen.
Hur som...  mötet gled igenom,  utan större missöden...  
Å så var det dags,  för mitt första möte i styrelsen.....  hehe  vuxenpoäng  !!   Hell Yeah !!
Han Gestapo mannen,  lös med sin frånvaro...  han sitter inte med,  i styrelsen,  och  har visst sålt lyan,  för avflyttning.. ...  Det här är bay the book !!   De styrelsemöten som jag sitter med i...  där skålar vi i skumpa och äter snittar,...  en helt annan klass typ
Så Mari gled ner till mötet i nya fina skor....  klart man måste ha nya skor !!    Kan då tala om för de som inte känner mig att jag skulle kunna ha olika skor på varje möte ( är ca 10-12 möten om året )
i säkert 20  år framåt... om jag nu inte köper flera skor på dessa 10 år... förstås.
Lyckades undkomma att skriva protokoll...  skönt,  vill ju bli lite varm i skorna först..
Vi rabblade igenom en massa punkter... så kom vi till ekonomi !!
Siffror...  och ännu mera siffror... zzzzzzzzzzzzzzz
Finns det något tråkigare än ekonomi... tusen siffror, och kolumner,  staplar och plus och minus, balansräkning... bla bla.
Å så fort det pratas siffror då lägger hård disken av...  skyddsvisiren ner över öronen... och så börjar tänka på annat...  Kan inte ens komma ihåg när S slutar jobba i morgon,  trots jag säkert frågat fler gånger än en....   Dum i huvudet.com
Men jag nickar lite,  och håller med... så där lite lagom....   blir nog bra !!
Fick frågan om jag ville gå med i trädgårdsgruppen... ??    E karln galen,   bott i hus i 16 år,  med en jävla rabatter som tog musten ur en....  astråkigt,  men ser man inte ogräset, så finns det inte,  skygglappar på...   till grannens fasa !
Avböjde med orden,   Nej Tack för frågan men vill ni ha levande blommor så är jag ingen bra ide !!
Och har jag sluppit klippa gräset i 16 år,   jo jag klippte 2 gånger,  första gången åkte både jag och gräsklippare över murkanten,  den först och jag efter på rumpan...  sen kom jag på att om man släpper handtaget så stannar maskinen... och andra gången klippte jag tills den jefla klipparen skar ihop och aldrig mer startade....   nää någon annan får klippa gräs och vattna blommorna...  Därför har jag BARA orkideer hemma... de överlever i nöd hemma hos mig... å så finns det nya på affären i värsta fall..
Å hur kan man prata ekonomi och siffror i nästan en timme... puh !   Jaja...  något kommer jag nog at bidra med....  Min första uppgift var att skriva lappar om att styrelsen har möte, då och klockan de,   och att medlemmar är välkomna med frågor klockan här...   Klarade uppgiften galant... värsta fina lapparna liksom... jo VÄRY INPORTENT !!    Kan ju inte ha folk som irrar omkring på flera klockslag.... ordning och reda !

Nästa styrelsemöte i juni.... då blir det vin och buffe... Now we talking !! 
Blir det dans... får jag jobbigt vill jag lova,  då gäller det att ha rätt skor !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar