måndag 4 maj 2015

Vilken Present

Det finns presenter,  och det finns presenter !!   Har goda vänner,  vars en av dem fyller 50 i höst...  Han är betydligt mycket äldre än jag... hela 52 dagar !! 
Han har fått sin 50 års present... Å Holy Hallelulia säger jag bara.
I en ask låg 12 kuvert...   En resa...  som går från  Arlanda, till Amsterdam, Malaysia, till Sidney...  Där väntar en Mega kryssningsskepp,  och en tur på 12 underbara dagar ombord med ett antal stopp och besök...  Sen flyger de vidare till Fidji... och sen vidare till BORA BORA  och där bor de på en hydda som säkert hur lyxig som helst,  på pålar i det kristallklara blå vattnet...i  EN hel vecka !!  
A men fatta...  måste vara som att bo i paradiset direkt... fast utan orm.  ( jag är skiträdd för orm)
 Ta ett steg... utan för bingen.. plums !! 
Sen efter veckans slut,  flyger de tillbaka till Fidji...  å om jag minns rätt så flyger de till Nya Zeeland,  för några dagars besök...  jag slutade väl lyssna efter BORA BORA.... 
Å jag är så himla glad för dem,  efter alla sorger och operationer.. och elände så är de väl värda detta.
Jag önskar dem en fantastisk resa... vilket inte kommer vara svårt att uppnå...   Å behöver ni någon som bär väskorna så finns jag här !!  okej !
Så nu har jag döpt mina bröst till Bora Bora... lika vita som sanden på stranden,  å finns det kullar där så har jag symbolen för det med...  jorå så att !! 
Här får man glädjas åt det lilla...


Så nu mina kära barn... vet ni vad mamma önskar sig om 237 dagar !! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar