tisdag 5 maj 2015

Nät dating !! Uppföljaren !

Jahaa !  Då var mina tre månader över inne i nätdating djungeln....  Hallelulia !
Envist körde jag huvudet rakt ner i sanden och knep ihop ögonen....  de sista veckorna.... det blev för mycket,  tappade både ork och framför allt lust.
Men  ur allt detta,  träffade jag en ny vän,  en man som är snäll, trivsam,  och vi har roligt tillsammans,  inget förhållande alls,  utan vi träffas och trivs,  utan måsten,  krav och  regler !
Just nu är det okej....   Och om det kommer en ny man i mitt liv,  och kärlek då får han se till att korsa min väg, så jag fattar läget...  just ser jag inte längre än näsan !   Undrar om brevbäraren är snygg ?

Så hur var det då.... att vara med i en nätdating sida...  En himla massa mail !!   så fort någon klickade sig in på min sida... så fick jag ett mail... om att Singlarna är nyfikna på dig !!
Texten på delete knappen är bortnött !   
Och något som jag lagt märke till är att många karlar,  i sin presentation...   och då menar jag de mellan... 45  och uppåt,  svarar på frågan  Vill du ha fler barn ?     Ja,  eller Ja kanske   ??? 
 Men Hallå !    då kanske du inte ska söka kvinnor i  45 och uppåt kategorin !!   Einstain !!
Jag fick frågan om jag gick mycket på utseendet ?
- Näää   det är människan som är intressant.... bla bla... ville så gärna vara en god människa.
 Det fick mig att tänka efter när jag fick ett nytt meddelande...   hur jag tänkte och vad jag tyckte var intressant,  och om jag svarade på deras meddelande.
Lite förvånad upptäckte jag att tankarna  gick i samma spår som
- för gammal,  för tjock, för smal,   nää för ung,  för utländsk,  för mycket bonde,  för töntig,....  jaa hemskt att erkänna men tydligen är jag en ytlig jefel !!    Döm  människan efter ett foto,  fy så skämmit av mig.
En egenskap jag absolut inte vill ha kvar...  så det väckte en del funderingar... tänk att man kan upptäcka nya saker om sig själv... 
Men  man kan bara ändra på sig själv,  inte på andra.... 
Å jag är i grunden en snäll och god människa,  som inte vill såra eller vara elak !!
Det är med lättnad dessa månader är över...  kommer jag gå med igen... Vem vet,  kanske men då blir det en månad i taget...  Och hur skriver man en presentation om sig själv ? 
Inte så lätt...   min var ungefär så här

Gillar inte skogspromenader !
Kroppsfigur som en semla  -  tjockast på mitten
Änka, 2 vuxna barn, 2 papegojor,  för många väskor,  och ännu mer skor !!
Gillar Musik, film, båtliv...  champagne !
Dricker inte öl, äter helst inte nyttiga saker !
Tycker om färgen rosa,  men inte brunt !

En del har en novell,  om sig själva,  men jag höll mig åt det mer blygsamma hållet...   Men igentligen borde man ösa på....

Tjena !  How you doing ! ( klassisk raggningsreplik från TV serien Vänner )
Här en toppen kvinna,  som är asrolig och hysterisk lättsam.
Billig i drift,  inga skelett i garderoben,  äter bara nyttiga saker och dricker bara vatten !
Har aldrig ont i huvudet,  är smal och läcker i lackkostymen !! 
Slösar absolut inga pengar på ytligheter som väskor, skor och smink !!
sitter gärna tyst och lyssnar på dig, och tindrar med ögonen !   För mannen har alltid rätt !!
Du får maten serverad, när som helst du kommer hem,  jag stryker dina stumpor,  för att jag vill !
Jag svär aldrig,  älskar att städa,  och jag är din jävla drömkvinna !!

Jo Tjena !!    Den mannen är inne  ´for a suprise` !!  A big one !!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar