söndag 17 maj 2015

Spekulanter

Jösses så less jag är på båtspekulanter.. 
Efter ett antal visningar av båten,  är det fortfarande kvar....  och  vet inte vad jag ska göra,  tänker inte ge bort den,   å hur mycket krav kan man ställa som köpare..  den senaste ville provköra båten... och det är ju inget konstigt ...  men de ville att jag skulle följa med upp till Vaxholm, och hoppa av där,  om de bestämde sig för att köpa båten...
Då sa jag ifrån... en runda runt Kungsholmen...  längre behöver man inte provköra...
En annan frågade om jag ingick i köpet..  ??   Och han frågade flera gånger...  Jo visst förstår jag att han skojade... men hallå.
Ett par som var nere i båten och tittade,  - Ja vi är ju ute efter en Nimbus !   
En man som var nere och tittade och började ställa frågor om motorn,  och jag svarade så gott jag kunde,  och så  sa jag att det var min make som kunde väldigt mycket om motorer,  då mannen nästan argt slänger ur sig..  - Men var är din man då ?
Det tog några sekunder innan jag lugnt och nästan tyst - Han är död !!
Mannen veknade och fick en annan ton, i rösten,  och bad om ursäkt. men nästan alla som varit nere och tittat vill veta varför jag säljer båten,  och det   är lika jobbigt varje gång.
Så varför åka och kolla på en Fjord...  slöseri med tid.
Nu är hon i alla fall urstädad och vaxad och fin,   vad mer kan jag göra....   och be att det kommer en köpare snart...

                 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar