tisdag 4 februari 2014

4 Februari

I många år, har den 4 februari varit den värsta dagen på hela året, dagen då mamma gick bort, och 2 år senare även pappa, av alla dagar som finns på ett år, så blev det samma datum.
I många år så hade jag migrän från helvetet, just den dagen, men efter ca 10 år så lättade det, sorgen finns alltid där, men jag klarade av dagen utan att vakna med migrän.
Tills nu, tänkte inte på det förrän i förmiddas, jag hade migrän i bussen hem från Ullared, i söndags, igår tog jag semester, vilket visades vara klokt, för jag vaknade med migrän, och samma som i morse.
Tog en tablett vid 04,30 som inte hjälpte,  tog nästa vid 9,00  då hade jag tagit ut semester idag också, kändes som det var lika bra.
Min chef frågade vad som utlöst migrän, hade inget bra svar på det, tills 10 öringen ramlade ner, visst fasiken det är ju den 4 februari idag, och med ens så blev allt förståligt..
Självklart har allt det här med Lasse triggat igång spänningarna igen, över jobbiga saker, dagar och saker man spänner sig för..
Ibland blir allt så glasklart.

Jag minns min mammas sista dagar väldigt klart, hur förändrad hon blev med all kortison som de pumpade i henne, hon tappade allt sitt hår, hon var uppsvullen av alla mediciner, det var hemskt att se, hon blev svullen, och Lasse tynade bort på några få veckor.
Mamma blev 50 år, hjärntumören segrade, det tog knappt 6 månader, Lasse från fullt frisk 10 veckor.

Om några timmar är det den 5 februari, då är det 365 dagar kvar tills nästa gång, men den 8 oktober, kommer allt närmare, och den årsdagen kommer inte gå förbi med lätthet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar