onsdag 26 februari 2014

Stoppa Tiden

Hjälp jag hinner inte med, jag far och flänger, in på lägenhetsvisningar, in på hemnet, jobbet, handla, laga mat, besluta sig, och försöka sova i mellan, går så där kan jag meddela.
Funderar, har jag råd, vart vill jag, får jag plats med alla möbler, vad måste jag välja bort, hela tiden maler man på, man får ingen ro, antar att den kommer när det är klart, med allt, eller så kommer sorgen ta över igen, jag vet inte.
I Lördags var vi hemma hos bekanta, firades födelsedag, de har ett inglasat uterum, jättefint, utanför glaset finns en liten gräsmatta, och de har en lampa med rörelsesensor, och en märklig sak var att lampan tändes stup i ett, säkert över 20 gånger, jag var framme och tittade efter en katt eller djur som kunde ha satt igång lampan, men varken jag eller någon annan så något, och vi var flera som satt vänd mot det hållet, jag tror det var Lasse som var och hälsade på, han ville också vara med...
på vägen hem, envisades S med att inte koppla in min vän GPS för hon kaxig som vanligt försäkrade att hon hittade.... mmm tjena !!
Vi var i Spånga, och när vi är i Järva krog, frågade jag om hon fortfarande var säker på att vi var på rätt väg hem.... en nyttig lärdom att lilla fröken S inte alltid har rätt och vet.... Lasse skrattade säkert där uppe,  men han är nog nöjd med att jag inte slirar med kopplingen längre i hans bil...
Sedan visningarna av huset nu är över, och det var verkligen så fint och superstädat i hela huset, sedan dess, har misären flyttat in, vet inte vad som hände, jag hinner inte, orkar inte, vill inte,  det blir att ta ett kraft tag i helgen och styra upp allt igen.
Det är inte kul, vad hade jag gjort om inte S bodde hemma, antagligen flyttat in till C i hennes lilla 1a.... nää

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar