tisdag 4 februari 2014

Ullared

I helgen var jag och 2 bussar fulla av kvinnor som var på turne, tillsammans med Magdalena Graaf, och Mona Lundgren, 2 st bloggande kvinnor, 2 st som har en otrolig ork, och ett sinne för göra härliga saker till oss vanliga som fick följa med.
Det var min första Ullareds besök, och visst var det billigt, handlade mer än jag trodde....hm jag som ska flytta, men det blev nya påslakan set, underlakan, kläder, väska, smycken med mycket bling på, jag gick till och med ner på herravdelningen, den som har allt där urtråkiga som verktyg bla, där hittade jag en spray flaska med flytande isskrapa, ska bli intressant om den funkar.
Bussarna gick från centralen kl 06,30 så vi gick i ottan, och som alla coola satt vårat längst bak i bussen, vi öppnade första skumpan kl 9 hehe, och så fyllde vi på med en klunk jäger då och då...vilket ogillades och kommenterades av tråkgänget från landet som satt oss närmast.
Har bara ett svar till det l dont give a shit vad ni tycker.
I Jönköping stannade vi på MAX som bjöd oss alla 100 på hamburgare,  väldigt snällt verkligen, satt som en smäck kan jag säga.
Hotellet vid Ullared, var faktiskt jättefint, man behövde inte gå långt alls, och jösses vad grejor de hade,  alla hittade något bra, och någott man bara måste ha...
På kvällen kom Ullareds VD Boris upp och hälsade oss välkomna på restaurangen Harrys som var bokad för oss, han berättade att en bra Lördag drar de in 32 miljoner,  på en dag,  helt galet.
Vi hade köpt lotter i bussen, som de hade dragning för, jag fick betala och min C vann, vete fåglarna hur det gick till, hon vann presentkort på Have2have för 1000 spänn.
vi skrattade mycket, hela resan, söndagen började med shopping, och sen frukost på kaffebaren inne på Ullareds varuhus, en moccalatte kostade bara 20 spänn, en räkmacka 38 bagis, smakade extra gott.
Bussarna packades för hemresa, kl 12, men jag vet ärligt inte vad vi hade för chafförer, de kunde inte få på AC i bussen, och inte heller packa alla väskor, C blev irriterad över att de stod och kliade sig i huvudet, så hon klev fram och tog tag i väskorna, för alla hade monster väskor fyllde med Ullareds fynd, och visst fick det plats tillslut.
Hemresan är ju aldrig så särskilt kul, men vi gjorde vårat bästa, vi höll låda där bak, i säkert 5 timmar av de 6 till de andras förtret säkert....
Det var ett trött gäng som steg av på centralen, och så glad och nöjd med de fina goodie bagsen vi fick med en massa fina saker i, och framför allt gemenskapen, och alla skratten.
S var jätteglad över sin väska med nitar, och tröjan, och smycket, bla,
Var väldigt skönt att sova i sin egna säng igen.

2 kommentarer:

  1. Det gläder mig att se att du har haft det ganska roligt på din resa. Skönt för dig att skingra tankarna. Du behöver komma ut och göra någonting för din egen del. Många varma kramar från Norrland.

    SvaraRadera
  2. Hej Norrland det var en intensiv resa, och man fick tänka på något helt annat, vilket var bra, tror jag.
    Tusen Tack för dina kommentarer du lämnar, det värmer mig.
    kram till dig

    SvaraRadera