torsdag 30 januari 2014

Fryser

Fryser hela tiden, spelar ingen roll hur mycket jag klär på mig, jag fryser, på dagen, på natten.
Jag fryser inne från, att inte ha någon att dela vardagen med, det vi brukade dela på, handling, matlagning, fix och trix, så får jag nu göra allt själv,  handla, laga mat, bära, plocka undan,  det som var så lätt förr, är svårare idag.
Ikväll får jag ta mig själv i kragen och faktiskt laga mat, Lasse ville alltid ha middag varje kväll, och det är ju helt normalt, men nu är det inte lika kul, att laga mat, blir mest macka och te, eller en varm macka, problemet är att då får man ingen matlåda.
idag till lunch hade jag julkorv och pulvermos i lådan, så avancerat  så, kommer ihåg när jag hade restaurangen, så gjorde jag alltid matlåda till Lasse som han åt på sitt jobb, det hände att han åt sjötunga walevska till lunch,  eller tornedos, stekt strömming, kroppkakor, raggmunk, allt gjort från grunden, att jag ens har pulvermos hemma är en gåta.
antagligen en left over från båten.
Om jag orkar ska jag skriva om lagfarten, banken och mäklare i nästa inlägg, nu ska jag gå och göra middag till mig och S, och kanske få på en tvätt också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar