tisdag 28 januari 2014

Fotografering

Idag ska huset fotograferas, och som vi har slitit, nu sitter jag och väntar på mäklare och fotograf ska dyka upp, och man törs knappt röra sig i huset.
I veckor har vi röjt, och i helgen packades massor med porslin som inte kommer att användas förrän jag har flyttat, skitsmart av mig, nu i morse säger S att mamma du har ju packat ner alla småskålar, så nu finns det ingen att äta youghurt i  !!  Äh oj då, ta en temugg, finns några kvar....
Hela huset är nu så opersonligt och kalt, inga mattor, jo en i vardagsrummet, och en i sovrummet, fast jag vet inte om de får ligga kvar.
Hela morgonen har jag farit runt med trasa, och rengörningsmedel, papper och fönsterputs, torkat där, och här, gnott på diskbänken, putsat på duschkabinen,  hivat in massor med saker i skåp, och lådor, städskåpet är fullt med ihop rullade mattor, kuddar, dammsugaren är inställd på lilla toaletten, hoppas de inte ska fota där, pannrummet kommer man inte ens in i längre då S har belamrat det, tvättkorgen i förrådet.
Handväskan i linneskåpet, tv kontrollerna bakom kuddarna, fyndlådan i köket är nu full av överraskningar....igen.
Till och med toalettpappersrullen är bortstädad, vilket jag kom på när jag redan satt där, bra där !!
När det här är över idag, så kan man nog slappna av lite, i alla fall till visningshelgen, då det blir städning inget annat än städning, fast då blir det svårare, då kan jag inte gömma saker i förråd, toalett, pannrum, städskåp för då ska ju alla som kommer kolla där, bilen kommer antagligen vara överfull med " jag vet inte vad jag ska lägga dom här" grejerna....
Och varför får man inte vara hemma, när man har visning, det är ju ingen som vet att just jag bor där, om jag går omkring med jacka och låssas kollar,  kruxet bli ju att papegojorna får ju inte vara hemma heller, skulle nog se konstigt ut om jag gick omkring där med en goja innanför jackan....
Men jag skulle nog vilja höra vad de tycker, eller !
Och se hur många av de nyfikna grannarna som passar på, de som springer och gömmer sig så fort man öppnar dörren nu mer.

Jaha då var det klart, och självklart skulle han fota inne på toaletten, där jag gömt dammsugaren....
P, gojjan, gjorde sitt bästa att underhålla när han fotade i blå rummet, där han bor, ja fåglarna har eget rum,
fotografen flyttade på K bur, då frågade P - vad är det !!
Och faktiskt så var det enda som behövdes flyttas på, till och med mäklaren sa att vi varit duktiga, no kidding man, som vi slitit.... skönt att få kredd för allt jobb.
Har till och med gömt grejer i bilen, och mina mysbyxor har jag gömt så väl att jag inte hittar dem....tänk vad man kan hitta ställen.
Huset har väl aldrig varit så opersonligt och icke ombonat...



3 kommentarer:

  1. hade jag varit DIN granne skulle jag definitivt inte gömt mig, utan bjudit dig på mat och dryck, samtalat med dig om din fina man, om Er relation. Låtit dig gråta om du skulle vilja det..
    Bra kämpat av dig med huset..

    SvaraRadera
  2. Håller absolut med föregående talare. Vad har du för grannar egentligen?
    Dom bör skämmas tamefan.. Kram från Norrland.

    SvaraRadera
  3. Vad man vet lite om människor som finns i ens närhet, en helt ny upplevelse tyvärr .
    Vi har levt här med samma grannar i snart 17 år

    SvaraRadera