söndag 5 januari 2014

sport på TV

Vi har alltid varit tvärtom här hemma, jag och Lasse, när det gäller sport, jag älskar att kolla på sport, särskilt ishockey, och jag har även spelat själv, ishockey, en mycket rolig tid, men hur som, så har jag vuxit upp med att hela familjen tittar och följer sporten, som hockey, skidor, skidskytte, curling, fotboll, mm
Särskilt roliga evenemang är OS, VM, och laget i mitt hjärta är naturligtvis Hammarby.
Så nu när det är junior vm, så klart att jag följer våra små kronor, Lasse som då aldrig har gillat sport har i tysthet suckat och bytt TV apparat när det är sport. Det enda vi såg tillsammans var Formel 1.
Och till och med nu, känns den stora sorg, nu finns ingen som suckar bredvid mig i soffan, ingen som går och lägger sig tidigt, och ingen som lagar middag medans jag sitter och skriker i soffan.
Men jag har ju S som har sitt rum på andra sidan huset, kommer in och konstaterar att jag hörs ända in till hemme.... att inte gojan min har lärt sig skrika
-Men skjut då
- JAAA
- Men för helvete domaren/ kan ingen ge karln glasögon
- Jobba hem nu
och så vidare....
Lasse konstaterade ibland, att måste det vara sådan himla liv, bara för det är hockey, eller om det var fotboll, men ge dem en varsin boll i stället, och är det OS eller VM igen !!
Förr hade jag ett flertal vhs band, som var märkta med Mari OS, när det var säningar på nätterna eller på dagarna när man jobbar.
C har jag ialla fall fått på min sida, när det gäller hockey, hon är nästan lika galen som jag... :-)
Jag har faktiskt en speciell OS lykta att tända med värmeljus från glasriket, den tas alltid fram när det är olympiska spel....
Nu hejar vi på små kronorna i finalen,
Hejjjja Sverigeeeee

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar