tisdag 21 januari 2014

Plock, städ och möbler på tippen.

Så var de borta, en massa möbler, skinngrupp, skänk, bokhyllor, byrå, gips  skivor, så himla skönt att få bort dem, en god vän, hjälpte mig, kom med sin lastbil, gick som en dans.
Tusen Tusen Tack vad skulle jag göra utan den familjen....så tacksam.
Sakta töms huset, om en vecka ska huset fotograferas, då ska allt vara bortränsat och bortplockat, inget får finnas i hyllor, eller bänkar, hemmet ska vara opersonligt och avskalat.
Jag packar glas, och porslin redan nu, allt som jag inte kommer att behöva, ger bort de jag kan,
De dagar jag har visning på huset, ja inte jag utan mäklaren, får vi inte vara hemma, och inte papegojorna heller... hm ska bli spännande att fly från hus, med 2 pippi, men det löser sig nog.
Det är nu man inser hur mycket man har i sina skåp, och hur tung en väska med flaskor är, och så måste man tänka på att kartongerna inte blir för tunga,  jag packar omtåligt med någon gardin, eller handdukar, två flugor i samma smäll liksom, tycker jag är ursmart som kom på det...
Blir kul sedan när jag behöver en gardin, och leta igenom de lådor, som kanske kan ha en sådan som jag just då söker... vid en flytt så är nästan gardiner de som kommer upp ganska fort, men då har jag ju haft Lasse som borrat upp gardinfästen, och sådant..
Och hur ska jag koppla ur alla apparater vid en flytt, ser ut som det är tusen kablar bakom TV n
Jag får helt enkelt använda en livlina, ringa en vän !
En klok arbetskamrat, sa några kloka ord, när jag berättade om hur mycket som ligger framför, hus, visning, hitta lägenhet, flytt, båten, all städning... hur ska jag hinna med.
- Men tänk på allt du har gjort..hur mycket du har lärt dig, hur mycket du vuxit, hur stark du blivit..
Ibland behövs det att man stannar upp, och ser bakåt, hon har ju rätt, bara allt med bilar, banken, hus, tak, motorcykel, garage listan är ganska lång, men det var ju inte så här det skulle bli...
Det har alltid funnits saker och uppgifter som aldrig varit mina, som betala räkningarna, byta däck på bilen, bära in ved, borra, spika, rensa avlopp, ta bort mus ur fällan, vattna blommorna, koppla sladdar, reda ut julbelysnings trasslet, klippa gräs, tända i kamin....
Jag har gjort annat, mycket annat,  jag kan nästan höra Lasse,
- Men du kan inte köra på full gas på symaskin, det är inte en formel 1 bil, det är då det trasslar och du blir galen..
- Men du kan inte lägga in ett halvt träd i kamin...
- Du har färgat tvätten igen
- Kläm inte i mitten på tandkrämstuben.
- Du har kalla fötter
- varför borstar över smulorna på min sida

Stora vedpinnar brinner de också, men då blir en gammal tröja, med ny färg, vem har tid att sy sakta, när jag har släpat fram den, tandkrämstuben hämd för backen i osten, och värma kalla fötter på dig är kärlek, jag borstar bättre med vänstern, än högern...liksom

vi hade roligt, inte alltid, men ofta, i dalar och toppar... skulle ge allt jag äger för att få allt tillbaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar