söndag 19 januari 2014

GPS en och Jag

Min nya vän, är en GPS,  vad skulle jag göra utan den ?
Jag har en orolig noja när jag ska ta mig någonstans, med bil, jag kan oroa mig i dagar över hur jag ska lösa det, och velar, ska jag ta pendeltåget, eller ska jag ta bilen, och den största nojan är var jag ska parkera, och när jag väl åker iväg, och kommer fram så finns det parkering, nästan alltid, och för varje gång så växer jag, matar "jag kan kontot"
Så igår skulle jag vara klockan 15 på Kungsholmstrand 121  på en båt som ligger vid kajen, kollade hitta.se där kan man se hela vägen, och jag vill veta hur jag ska åka innan jag sätter mig i bilen, vill och behöver planera min körning, och det gick ju kanon bra, körde inte ens fel...
Men sedan när jag skulle åka hem, äh jag sätter upp GPS i alla fall, vår båtklubb ligger på andra sidan kanalen, så där hittar jag ju, inga problem, så lite kaxig av att ha det här var ju plätt lätt.
Människan som talar i GPS babblade på om höger, vänster hm lite fundersam över valet av väg, det var ju inte den vägen jag hade tänkt mig, men okej jag gör väl som hon säger..
Kör vänster, kör vänster.... ett himla tjat och men se där var det enkelriktat, sabla kärring...
Så jag tog höger, och vänster, eller rakt fram, medans hon malde på om Gör om rutt !
Och så var Mari vilse i stan, jaha nu sitter Lasse där uppe och skakar på huvudet och tycker jag är hopplös... :-)  Men sedan minsann hittade jag rätt, upp på leden, in i Fredhäll s tunneln, då åkte GPS ner i väskan.... Jag kan själv !!
Och hem kommer man alltid, på något sätt.

Varje år, så har vi sjösättning och upptagning av båt,  sommarplatsen i Karlbergs Kanalen, och båtvarvet på vintern är i Ulvsunda, och så får man flytta i mellan, Lasse körde båten och jag kör bilen i mellan, och det spelade ingen roll att jag har kört vägen i mellan otaliga gånger, så lyckades jag alltid hitta nya vägar. En gång så drog vi samtidigt från hamnen, och jag hade god marginal att hinna före, så jag kunde ta emot båten, så jag körde och körde, det blev en  tur i Sundbyberg ?? så när jag väl var nere vid varvet, så hade Lasse redan  lagt till och dragit på kapellet... mötte honom med orden Var har du varit nu??
En annan gång, hade jag C i bilen, och efter en stund säger C att -Mamma, den där macken har vi redan kört förbi en gång !!
Jävla skit hur svårt kan det vara !!
Så nu när jag inte har min älskade Lasse hos mig, som hade en inbyggd GPS, det verkar de flesta karlar ha, och jag kan tappa bort min egna bil på ica maxi parkeringen...
Så det är jag och GPS, nästa helg ska jag åka till  Järfälla, och jag har absolut ingen aning om var det ligger, men jag tar min nya vän, för jag kan, och jag vågar !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar