torsdag 2 januari 2014

Vissa är fan dum i huvudet !

Idag skyndade jag mig hem från jobbet, för det skulle komma en spekulant på en av fågelburarna, så jag och S hade storstädning av den i går.
Tror ni fanskapet kom, eller hörde av sig, jag blir så förbannad, hur svårt kan det vara med vanlig enkel hyfs....karln är säkert gnagare också..... :-) säger jag med glimten i ögat, för er som tar illa vid er, det är inte meningen.
Hur som, så när vi nu ska flytta fram mot våren, så måste jag göra mig av med möbler stora som små, och en av burarna är för stor, så även hon får flytta till mindre, och hon är skitsur, kråkan.
Hon kallas för kråkan, då hon lät som en liten kråkunge när hon var liten.
så jag har haft ett antal annonser på blocket, och fått de mest konstiga förslag, en ville betala 100 kr extra om jag kunde leverera varan till Sigtuna, det är 10 mil här i från enkelresa, en ringde på julafton och ville köpa fix, i annonsen så säljer jag  kakel, 10 låd, fix, och kakelskärare och bruk för 1500, men han ville bara köpa fix, på julafton, kul kille att vara gift med, som kollar på blocket i stället för familjemys.
Flera som ringt, vill att jag ska skicka grejerna på posten, äh visst åka köpa bubbelplast, kartong, åka till posten, ... nää tack, visten är väl att de kommer och hämtar så man slipper åka till tippen..
I trafiken har jag alltid varit lugn och sansad, ja om det inte är en komplett dåre som ligger framför, låtit de mesta vara, inte lägga energi över, tills nu, jösses jag låter precis som Lasse, skäller, skakar på huvudet, suckar, stirrar ut föraren när jag drar förbi... till och med hänger på hornet, länge !!
Äh, det är nog en övergångs period, tror ni inte det, !!
Kommer bli lugn och sansad vad det lider, det har jag bestämt !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar