lördag 11 januari 2014

Priscilla / eller pingisboll i dekolletaget

Vilken föreställning, musiken, kostymerna och Björn Kellman, han är fantastisk som kvinna, det var full fart från början, trots tillfälligt avbrott av att scenbussen la av, då de fick avbryta föreställningen och Mikael Tornving tog tag i mikrofonen och kom ut och underhöll oss.
Den här kan jag rekommendera att ni går och ser, man blir varm och glad.
Men kvällen började med en tre rätters middag, det var jag och min kära fd arbetskamrat och vän TP, så vi startade med en Cosmopolitan mmm så god, sen en sval bubblande Cava, passade perfekt till hummer och lax tartaren, hjortfile till huvudrätt och en saffrans brulee med äppelsorbet, sen såg vi Priscilla,  under en scen under föreställningen kastar de ut några pingisbollar över publiken, och TP tyckte det var hejdans roligt när en landade mitt i dekolletaget, det är inte alla som kan ha en pingisboll där inte....
Men som alla roliga kvällar så tog den slut, och jag är så glad och tacksam för mina vänner.

Sen att jag fick stans migrän anfall på vägen hem, var ju mindre kul,  och åter igen, förstör den jävla huvudvärken, det roliga, men jag får glädjas att jag hann se klart och ner mot pendeltåget innan det slog till...

Uppdatering av Tak¨
Det gick fort, ringde på förmiddagen, killarna kom vid 12 tiden, och det visade sig att det var inte så farligt som det först befarades, som besiktningsmannen, då har skrivit, och enligt hans egna ord, jag gör en husbesiktning i köparens ögon !  Jaha men det är säljaren, jag som får betala den fina notan på 10 500 och då fick jag en då rabatt för att han glömde bort mig...tänka sig.
Så killarna, bytte ut, 3 tegelpannor, och de påvisade att firman som la taket för 15 år sedan, har slarvat betydligt, sabla tattare !! och så hittade de ett hål, vid skorstenen, som de lagade och så saknades ett slags nockband, så jag bestämde att okej, laga taket, lägg nockbandet, de var jättetrevliga killar, de kollade av taket och hittade inget mer, i går kom notan.... 9000 pikadoller,  jo men det är betydligt bättre än ett nytt tak för 150 lakan, om nu besiktningsmannen godkänner den här justeringen, det är en annan fråga....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar