onsdag 8 januari 2014

Hushelvete

Är så jävla less på det här huset och den här jävla gatan.... ännu mer nu när rapporten från husbesiktningen har kommit, först ska jag betala 10 500 Tackar !!
Och i morgon ska jag ringa en takfirma för det här jävla taket läcker, och plattorna eller vad de nu heter ligger ojämt, och skivorna under är blöta och inte ligger i fas ????
Ett nytt tak, tja typ 150 000 lakan...
Vi köpte det här huset 1998 då byttes hela taket ut, hela taket, som skulle hålla i ca 30 - 35 år, det har gått 15,  just nu skulle jag kunna bränna ner hela skiten...... så med andra ord har firman som bytte taket 1998 slarvat, och vet ni vad, de har gått i konkurs  Kiss my Ass !
Kan ju lätt önska att Lottos drömvinst slår ner just nu och här, då¨skulle jag ge huset till stadsmissionen.
Jinxad som vanligt, vissa surfar räkmacka, jag sjunker till botten på en livboj för den har punka.

Idag var jag på banken igen, för styra upp konton, lån och dyligt, och jag och Lasse har ett konto, där lönerna gick in på, korten är kopplade till, där räkningarna dras från.
Men eftersom Lasse och Mari står som ägare, och att Lasse nu gått bort så måste jag skaffa ett nytt konto, i bara mitt namn !!!
För det går inte att bara ta bort Lasses nej nej, vi åker till månen, men vi kan inte ta bort en rad i systemet,  Det är fan inte sant, jag får göra om allt, nya kort, nya koder, och kontakta alla som har med kontot att göra, hur fan är det möjligt, att allt ska vara så krångligt, det tog timmar att stoppa de e fakturor som låg på Lasse, för även om jag och Lasse har samma konto, så har jag inte tillgång till de e fakturor, nu får jag börja om igen, det brinner fan snart en säkring i huvudet på mig, så frustrerad och det enda jag vill är , att få flyt, med ekonomin, sälja av, flytta, börja om, få ro, och kanske en dag utan få tokspader, på myndigheter, människor och på mig själv.
Var finns den styrka och energi jag så desperat behöver, och nu framför allt ett nytt jävla tak
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar