tisdag 7 januari 2014

Jinxad

Varför blev jag lämnad med allt det här, allt som måste tas hand om, allt det här praktiska, och alla beslut, hur ska jag veta att jag väljer rätt.
Hur ska jag orka ta mig igenom, den sorg som är så stor och tung, som en blöt filt runt om mig.
Sakta prickar jag av på måste göras listan, sakta suddas det som var vårat ut.
Jag blir så himla irriterad, på att vissa saker måste göras flera gånger, papper som hamnar mellan stolar, samtal om att ringa och fråga igen, som idag, Återvinnarna var här för hämta skinnsoffan och två fotöljer, och cd ställ, och en byrå,  fick ringa och två gånger, då vederbörande inte ringde tillbaka på sagda tid, så idag när det kom, så bar de ut  soffan, men då hittade de ett litet hål i kanten, så de kunde inte ta den, och inte ville de ha fotöljerna heller, jo visst kunde de slänga dem åt mig, men då kostar det mig 1200 kr.... för fan, det är möbler som är 20 år gamla, så nu åker de på tippen, nästa vecka, och idag skulle en besiktningsman komma vid kl 13. när klockan slår 14,07 ringde jag upp igen, och självklart hade han glömt bort mig, och endå så har jag ett bekräftelse mail....
Det är liksom dags för lite flyt, något som går lätt, min väg.....
Och naturligtvis, så hittar han att taket är blött på ett eller flera ställen..... varför skulle jag bli förvånad, så har det alltid varit, köper alltid måndags exet, eller något annat som ballar ur....så jävla less att alltid ha oflyt och jävelskap...
så nu måste jag fixa någon som kan titta på taket och ev täta eller vad fan man nu gör....
soffan står just nu utanför ytterdörren, och väntar på få åka till tippen, där har jag i alla fall flörtat lite, och lagt huvudet på sne, och klippt lite med ögonen, för SEA, fast han inte kunde se det, men han kommer till undsättning, nästa vecka...
Idag kom brev från skoda försäkringen, för att de ska kunna betala tillbaka bilförsäkringen då jag har gjort ett ägarbyte på bilen, vill de ha in en kopia på bouppteckningen, att de vill ha in en dödsattest eller ett dödsbevis, där det står vilka som är dödsboägare, kan jag förstå, men att de ska ha en kopia på  bouppteckningen, och att jag och barnen ska skriva under, för att få tillbaka pengar på en bilförsäkring som JAG BETALADE I DECEMBER FRÅN MITT KONTO!!!
Jag blir fan så arg så det kokar..... vill fan slå någon !!

Jag är Jinx !! otursfågeln... kom inte nära för då dör någon...

Hur ska jag ta mig igenom det här dagarna, veckorna, året 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar