söndag 26 januari 2014

Jösses

Men vad vi har slitit den här helgen, jag och S, helt galet, räddaren kom igår AB, utan henne vet jag inte vad jag gjort, jo det vet jag ju, hade fått jobba i natt också...
Känner mig helt slut, 15 kartonger har vi burit ner i garaget idag,  det är som det ekar i rummen nu, och så var vi på tippen, och slängde en hel massa, igen  vet inte hur många turer vi åkt dit, men många är det.

Enligt mäklaren behövde jag inte tokstäda, inför fotograferingen, utan spara det till visningarna, men när man en då håller på, så klart man städar, min syster påstår att jag är typ pedant när det gäller städning, inte för att Lasse var städartypen, tvärt om, han lyckades ofta hitta något annat som måste lagas/fixas när det var dags för storstädning, men man måste ju hålla smutsen i från sig, och låter man det ligga för länge så blir det ju bara jobbigare.
S är jätteduktig och hjälper till, hon städar och röjer i sitt rum, och jag i resten av huset, och det är ju inte bara att dammsuga, torka golv, osv.
Det får inte hänga kläder i hallen, inga skor, alla mattor ska bort, alla ytor ska vara tomma, jag hivade just in en del i bokhyllans nedre skåp, eller fyndlådan i köket som nu innehåller en massa udda grejer.
Vi var och handlade lite efter tippen, bla frukt att lägga i en fin skål, det ska man ha, och blommor i vaser, men de köper jag i morgon, insåg just att alla fina kristall skålar är nedpackade, och jag har en del, så det får bli ett uppläggnings fat.
Vi kommer inte hitta en pryl sedan, ska bli skönt när allt det här är över...
så är det någon som gillar att städa, och inte något annat att göra, den 8 februari, så vet ni vad jag finns...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar