söndag 26 januari 2014

Full Fart

Det är så mycket nu, så det är inte klokt, jag far och flänger, hela tiden, det är jobb, lägenhets letande, packande, rensar, slänger, åker på tippen, kartonger, städning, tvätt, mat, middag, och samtidigt måste man hinna med att träffa nära och kära, vilket gör att jag själv får andas lite.
Och vissa saker är märkliga, var på väg hem, i onsdags och jag ligger och mjölar på Nynäsvägen som vanligt, när det kommer blåljus, ambulans i full fart, och när den passerat, börjar jag gråta, ser Lasse framför mig när han blev hämtad av ambulansen...
I fredags när jag kom hem, hade handlat mer flyttkartonger, så säckade jag ihop i hallen, med jackan på, orkade mer, vill inte mer, ge mig Lasse tillbaka.

Lördag ;  AB kom över och hjälpte mig och S med plocka bort, fixa till och packa i kartonger, vilken otrolig hjälp, vi hade inte kommit så långt utan hennes hjälp, var helt slut på kvällen, vilken fin vän.

Söndag : Klockan ringer före kl 06,00  ???  Man kan vakna ibland och inte veta vad det är för dag, men nu i morse fick jag fundera länge, så mindes jag att Anna var här igår, så jag fick gå upp och titta på mobilen, där står det vilken dag det  är, Söndag, SÖNDAG !!
Måste varit väldigt trött igår, eftersom jag ställde klockan på ringning !!
idag ska jag och S fortsätta, det blev typ 15 krt, ner i garaget i går, bara min julservis krävde 6 krt, och det blir nog lika många idag, S var lite smart och ställde kartongen i skottkärran och körde ner den, hon måste brås på mig !!  Hon är jätteduktig, att hjälpa till, det har hon alltid varit, alltid hjälpt Lasse med bygg, och målning, tapetsering, men hon är helt hopplös på att hålla ordning i sitt rum, det är efter Lasse, helt klart ..
Nää nu hugger vi in !!
Puss på er ! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar