torsdag 7 augusti 2014

Åska och blixt

Förr när det åskade och dundrade,  kröp jag intill Lasse,  och la en kudde över huvudet.... varmt och tryggt.
Jag har ju alltid haft många kuddar i sängen,  och nu ännu mer,  kan därför vakna upp omringad av kuddar  som en skyttegrav ligger jag tryggt i mitten.
I morse väcktes jag av en jävla smäll,  trodde fan taket ramlade in,  och efter som mamma var rädd för åskan, mer än jag,  så har jag alltid fått höra,  dra ut sladdarna till TVn,  datorn mm.
Det är ett skå att hinna med numer,  nu har man ju inte bara en TV,  och tusen sladdar,  det är boxar,  och antenner....  Så jag störtar upp,  sliter ut sladdarna i sovrummet,  och även till väckar klockan,   ??  smart drag där,  om blixten slår ner och bränner sönder väckar klockan,  be my guest  !!
Rundar vägen på ett ben,  och sliter ut alla sladdar i vardagsrummet,  vilket fan var tusen säkert...  in till S som sov som en stock,  hon hade inte vaknat av värsta smällen,  utan hon har turen att vakna av att mamma gastar om åska, sladdar och varfanärmodemstängeravknappen   !!
Tror ni det kom någon mer mega smäll... näää

Väldigt skönt med lite svalare luft,  faktiskt...  Kommer hem, efter jobbet,  fixar lite,  trycker på datorn,  .... mmmm mojj mojj !!  
- Men va fan,  är det nu för fel !!!   Den funkar ju inte...  !!   Tills någon frisk cell hojtar till och gör mig påmind att någon drog ur sladden kanske....

Så i med allt igen,  sen ska jag sätta på TVn ...  Ja just det.... sladdarna  var det ja.
Du ska ju inte tro att jag kollade vilket hål de satt i.... näää just det,  det tog 12,7 minuter att få igång Tv,n  och boxen,  och gud vet vad.
Men jag har fått byta på kanalmenyn,  i stället för som i går HDMI 1   så har vi nu typ HDMI 2  eller något sådant,   jag har bild och ljud,  bra så !!

Förr var det så lätt,  bara gasta på Lasse så löste han allt,   innan hans fru fick anfall.
Innan tvn fungerade hann jag tänka  - vem ska jag ringa ??   - vilken granne ska jag trakassera  ??

Men så ibland....  Fy fan vad jag e bra '!!!
Måtte det inte åska snart igen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar