torsdag 28 augusti 2014

Svamp plockar helg

Då har snart helgen kommit då det ska plockas svamp,  med en hög med kvinnor,  ute i buschen  någonstans i Sverige.
Jag är en asfaltsblomma,  har aldrig gillat att gå i skogen...  - Men Mari det är såååå rogivande och härligt, mån mår så bra !!
Jo Tjena !  där bor ormarna... och myggorna,  och annat kryp,  björn, älg, lo, räv,  grävling, troll, näcken ....  ska jag fortsätta.
och där finns det kottar,  rötter,  och massa elände som alltid tycks sätta krokben för just mig.
- Jag har bara sett 3 ormar på alla år som vi varit här.
Mmmm just det,  de väntar på mig,  de kommer stå givakt och slicka sig om munnen när jag kommer,  det prasslas bland löven,  ligger och smyger för sen hoppa fram och skrämma livet ur just mig... hua.
Jag trivs bäst på asfalterad väg,  så är det bara.
Så de här söta vännerna som har sitt mission att öppna min svampögon,  få mig må bra i skogen....  äh så mycket sprit finns inte,  för att det ska bli så.
Och det har tjatats,  - Du SKA med... pungt !   - inga ursäkter i världen finns,  för att du ska banga ur.
Så i flera veckor har jag hoppats på att bryta benet,  eller vinna en resa till  Hawaii,  och att planet lyfter på Lördag...  eller städa trappan i huset där jag bor...  Eller måla om botten på båten,....  jag gillar inte skogen.
Så vad göra...  ta med mig en hög med högklackade skor,  stay ups,  måla naglarna,  ta en bråkdel av alla de ca 70 bling bling armband jag har, locka håret, ta min rosa fjäderboa  och vräka på mig smink.....  - Hallå  vilket håll ligger Stureplan ??

Hehe.... Nää  måste ju vara solidarisk med gruppen !!  Det kommer gå åt en del vin,   varför ska man ut i skogen, när de finns i affären.. liksom   Måste berätta det för de andra tjejerna....

2 kommentarer:

  1. Jag håller helt med dig, själv plockar jag kantareller på Hötorget... Kram på dig tappra tjejen /Ann

    SvaraRadera
  2. Haha.... ja inte nog med man ska hitta dem i skogen, sen ska man borsta, rensa, förvälla....bla bla.

    SvaraRadera