fredag 1 augusti 2014

Jobbig vecka

Äntligen är det Fredag,  och det är 2 dagars vila,  veckan har varit jobbig och tagit mycket av kraft,  den lilla fighting spirit,  som fanns,  är tömd.
Det har varit mycket på jobbet,  det känns som jag inte lyckas göra så många rätt på en dag,  och jag orkar inte säga emot,  orkar inte fighten,  jag blir bara ledsen.
Nu i semestertider är det mycket att hålla reda på,  och efter allt som hänt, känns det som hjärnan har begränsat minne..    Vissa saker minns jag bara inte,  - Men Mari det sa vi ju på mötet förra veckan
Och jag kommer inte ihåg,  eller så är jag bara korkad,  känner mig helt värdelös...
Så även fast jag vet,  att helgerna är jobbiga nog, så ska det bli skönt med vila.
Får väl hoppas på lottojackpoten flyttar in...

På Lördag,  ska jag ner till båten igen,  för att imorgon är det ett event,  i kanalen  Stockholm by Gummibåt,   ett totalt svineri och fyllslag, tyvärr.  Så vi måste ner att vakta båtarna,  för det klättras ombord på båtar,  bryggor,  många är minderåriga,  och det är fylla av dess like.  Förra året drunknade en,  och en medlem i klubben drog upp en tjej,  på bryggan, medvetslös,  hon var 14 år.
Själva iden är rolig,  absolut  men arrangörerna tar inte ansvar,  de har inget tillstånd.
Förra året flydde vi hamnen,  det var vår sista båt helg tillsamman,  den allra sista någonsin.
Och den synen som mötte oss, när vi glider in i kanalen,  var hemsk, det värsta jag sett,  överallt låg det gummibåtar, madrasser,  flytetyg av plast,  plastpåsar, ölburkar, petflaskor och skräp som låg och flöt,  i hela kanalen,  det tog kommunen 3 dagar att städa upp,  och det var bara det som gick att få tag i,   hur mycket ligger på botten.
Ett svineri av vår vackra huvudstads kanal.

Ikväll kryper jag upp i soffan,  och slickar mina sår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar