måndag 28 juli 2014

Idag är väl ingen vidare bra dag,  känner mig ledsen....   I fredags var jag vid graven igen,  nya blommor, ljus och tårar....   Sent på Fredagskvällen bestämde vi oss för åka ut till klubbholmen och sova över där,  igentligen hade jag väl ingen större lust, men S ville,  och jag ser att hon mår bra av att vara där.
Hon gick till och med upp tidigt,  så vi packade billen med kuddar och lakan,,  och åkte mot Färingsö.
Jag tittar ner på hastighetsmätaren,  ops  straxt över 70 km,  bromsar till och tittar upp,..... BLIXT !!
Helvetes jävla skit !!
Var inte alls mycket över 70,  förbannat  också 1800 spänn fattigare kommer jag att bli.... gissa om jag körde minst 10 km under hastigheteskamerorna på hemvägen sen...  sabla på hitt med fartkamra,  är ju inte alls några skolor eller daghem i närheten.

Vi badade och hade en trevlig dag och kväll i alla fall där ute,  och på vägen hem, så brakade hela himlen  loss,   det fullkomligt bara öste ner,  jag och S var ju tvungna att åka upp mot centrum för köpa mjölk bla.
Inte hjälpte det att vi sprang från bilen till ica,  genomblöt,  hade jag travat in i MRS WET T-SHIRT tävling så var jag helt rätt,  det regnade så mycket att vattnet forsade in i butiken och vi vadade igenom vattnet till bilen,  vi hade några sänkor att ta oss igenom med bilen innan vi kom hem till vår gata,  och vattnet gick ända upp till dörrarna,  det är fortfarande blött där,  ett dygn efter skyfallet.

Jag fick höra idag att jag ska vara tacksam för alla år jag och Lasse fick tillsammans,  och visst är jag väl det, men fan kalla mig ego i så fall,  för jag ville ha mer, mycket mer.
Det är fortfarande svårt att förstå att han är borta,  liksom går här och väntar,  och ska jag gå här och vänta på min egen död,  vad ska jag göra,  det är ensamt och tråkigt att bo och äta själv,  visst gå på bio,  ut och äta,  ta en dans kurs,  resa eller vad som helst....
Skulle du göra det ?
Blir du bjuden på par middag ?
Skulle du boka bord på någon bra restaurang och gå ensam ?
Boka en resa,  till Mallis  och åka själv ?
Skulle du köpa biffarna som endast och oftast säljs i 2 pack ?

Skulle jag ???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar