måndag 28 juli 2014

Saker som man inte kan förklara

Jag har alltid trott på andar och ting,  mycket för jag själv har upplevt saker och sett människor,  även min farmor, såg människor.
Jag blir aldrig rädd,  och än har jag aldrig sett någon som jag har känt igen, tyvärr.
Det är starka upplevelser,  som sätter sig,  när jag ser, så är det konturer av en vuxen person,  en genomskinlig kropp,  och jag kan beskriva exakt hur synen sett ut,  vilken färg kläderna och håret.

Jag steg in i vår stora matsal när vi hade restaurangen,  och något sveper förbi mig,  nära ... jag kände vind draget,  och hann se en kontur,  och det var så starkt att jag vände mig om för säga något,... men ingen var där.
I huset satt det en äldre kvinna i en av fotöljerna,  en morgon,  och en gång stod det en lång smal svartklädd man i dörröppningen till sovrummet.

Natten mellan lördag och söndag,  befann jag och S ute på vår båtklubbs holme i mälaren,  där finns det sov bodar att hyra,  vilket vi gjorde.
Klockan 4 på morgonen vakande jag,  satt upp,  och kände att ryggen gjorde ont,  av värmen så stod bägge fönsterna öppna.
Jag satt länge och lyssnade,  på de fotstegen som hördes,  någon var utanför och gick i gruset... Tänkte att vem farao är uppe och går nu,  så jag ut med huvudet och kollade,  fram och baksida, och varje gång lät det precis som personen som gick i gruset var runt hörnet av stugan.
kollade flera gånger på varje sida,  och det var verkligen steg,   steg i grus av någon som går.
Det var då som jag lugnt konstaterade att det är nog Lasse som kollar oss,  han var ju en av klubbholms värdarna,  det är väl klart att han kollar läget.
Med det så gick jag och la mig igen....  på söndags förmiddan satt jag utanför och tog det lite lugna så där som man gör på en söndag,  när jag  började tänka på stegen i natt,  de i gruset.... det finns inget grus där bodarna står,  på framsidan en stor altan med trappsteg och gräsmatta framför och bakom boden en upptrampad stig.....  inget grus alls !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar