lördag 19 juli 2014

Balkongen

Det är så skönt att ha balkong,  jag kan lämna dynor,  i stolarna,  utan en massa katter som sover över.
Ganska snart efter inflyttningen så sydde jag ett skydd för insynen,  varför man lämnar en sektion öppet i balkongsidorna,  är en gåta.   Helt värdelöst,  så jag satte dit ett tyg som skyddar mot insyn,  kul och sitta där med morgonkaffet  i nattlinne, och visa halva fiffi ( uttrycket lånat av Mona)
Hade en liten plan på att åka till båten och ta nya foton för blocket,  eller ta tag i S rum,  tycker hon behöver lite mer mys inne hos sig.   Men S hade en mindre bra dag,  så planerna gick om intet,  så jag tog bort möblerna på balkongen  och släpade ut,  madrass,  filtar,  massor med kuddar, böcker och tidningar, så la vi oss på balkongen i det varma vädret, parasollet skyddade mot solen,  så det var ganska gott att ligga där och läsa.
Papegojorna  Kråkan och Pongo  fick vara med,  de tyckte om läget också,  Kråkan  älskar att sitta i solen,  och Pongo  hann knipsa av några blommor från blomlådan medans han satt på knät.
Sen kom regnet,  jäklar i min lilla låda vad det öste ner,   vi tog det väldigt easy,  jag lät S hämta sig från fredagens panik attack. Önskar jag kunde ta bort allt det onda,  det gör ont  hela mig när flickorna mår dåligt.
Så vi hoppas att morgondagen blir lättare,  men det var nog inte sista gången vi bäddade på ballen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar