lördag 31 oktober 2015

Cabaret

I går var jag på musikal  Cabaret....
A men alltså han som skrev den måste ju ha knaprat alla roliga piller som fanns,   helt skruvad musikal....  och jag måste ju erkänna att jag inte visste så mycket om den innan.
Förutom att det utspelades i Berlin,  straxt före kriget och att den är lite suspekt.
Kommer inte se den igen.
Skådespelarna var fantastiska,  och vilket härligt jobb de har,  min dröm när jag var yngre var att bli skådespelare,  var nog med i alla uppsättningar i klassen.
Att få spela ut,  och vara någon annan för en liten stund....  så roligt.
Om du vill ha en lite djup och en händelserik,  där festandet i Berlin på 30 talet,  med homosexuell krydda,  en nypa alkohol och drog dimmig historia med plast tuttar i stället för ren nakenhet.
Fantastisk sång och bra skådespelare ska du se denna.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar