måndag 12 oktober 2015

Självständig eller inte

Jag har funderat på en sak eller mer ett på stående jag fick till mig för ett tag sedan..
Att jag inte är självständig !!
Var tvungen att googla

  Självständig = frioberoendeobundensjälvrådandefrigjordegenoriginellautonomoavhängig,
suverän !!!!!

Vem är du som kan påstå att jag inte är självständig ?
Personen i fråga,  hänger upp sig på att jag inte kunde/ville  betala räkningarna, alltså lägga in dem för betalning via banken via datorn...
Det kan så vara att jag borde absolut kunnat det,  ren slöhet från min sida.
MEN....  allt annat som jag då gjorde...  det räknas tydligen inte...
Det är ingen självständighet att
städa ett helt hus,  putsa fönstren,
Tvätta, hänga tvätt,  vika tvätt,  stryka tvätt.
Varje vår göra storstädning av bilen min,  inne som utan på.
Tar hand om djuren.
Handla, laga mat,  diska,  planera,  lappa trasiga byxor,  sy om gardiner,  piska mattor, polera möblerna, pynta och göra trivsamt.
Rensa  ur garderoberna, måla om förrådet,  skura utemöblerna,  städa städa städa !!
Boka tid för fönsterbyte på bägge våra bilar,  skura, torka  i båten,  hämta lämna och ställa upp för familjen....med mera !!!
Se till att hela familjen haft kläder på kroppen,  i alla väder, året om !
Å ja...  Lasse  la in räkningarna för betalning,  klippte gräset,  vattnade blommorna,  och bytte däcken på bilarna,  jagade mössen som bröt sig in i huset,  borrade,  hängde upp,  snickrade och drog ledningar....   men jag skulle kanske ha gjort det med.

Det gills tydligen inte !!    Nej jag är inte självständig nog för jag lärde mig inte betala räkningarna !!
Det för mig fan förbannad,  vem är du som kan döma mig, när du igentligen inte har en aning om något annat förutom dessa bankärenden,  som jag själv har berättat om från första början.

Det är väl det som räknas i ett äktenskap, förhållande,  sambo, särbo  att man hjälps åt,  du fixar det,  och jag fixar annat...  eller ?

Är det någon som är självständig så är det väl jag,   och alla andra som lever ensamma.
Det är jag som
Handlar
Jobbar  ( När jag har jobb vill säga)
Städar
Betalar räkningarna ( finns det någon där ute som vill ta över det så hör av dig )
Tvättar,  dammar,  viker tvätt, hänger tvätt,  rensar i lådor,  garderober,  förråd,  vaxar båten, tvättar bilen, vattnar blommor,  tar hand om djuren, putsar fönstren, hänger gardiner,  planerar,  fixar  lagar mat,  dammar,  lagar,  fixar, fixar och fixar !!
Å ja ska beställa tid för ytterligare ett fönsterbyte på bilen...

Och när inte jag räcker till,  så ber jag om hjälp,   är man osjälvständig  då ?

För jag är  -  FUCKING !!!  frioberoendeobundensjälvrådandefrigjordegenoriginellautonomoavhängig,
suverän





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar