söndag 25 oktober 2015

Hopplösa mig själv !

Är det för mycket som går runt i skallen,  eller är man bara koko av naturen ?
Blir så trött på mig själv, hur svårt kan det vara att komma ihåg ibland.
Hade två stycken jag måste och ska göra i helgen  i båten...  och så stå i serveringen både Lördag och Söndag vid uppdragning av båtar skulle ske hela helgen.
* 1  lägga i torrbollar i båten som drar åt sig fukten under vinten.
* 2 sätta batterierna på laddning !
Två ganska så enkla saker....  jorå så att !
För en tid sedan hittade jag en låda med torrbollar refill i en låda på vinden,  som Lasse köpt men troligen glömt bort,  och jag klokt nog sparade dem för just detta tillfälle...
Så de fick följa med ner i lägenhetens förråd så länge...  Och så i veckan var jag inne där och letade efter något annat,  fick syn på lådan och ställde ut den i hallen,  precis innanför dörren.
Är så himla smart  hehe !!   Det går ju inte att missa dem på Lördag morgon för av färd ner till varvet.
Lördag morgon,  tar handväskan och påsen med grönsaker och pålägg som skulle med,  och kliver över lådan som står på dörrmattan precis vid dörren....  KLIVER ÖVER !!!
Det är fantastiskt...  att jag lyckas,  tittade säkert på den också, bergis...  suck !
Så nu ställer jag lådan på mina skor, mina rosa gympadojjor  då måste jag ju lyfta bort lådan för att få in fötterna,  om jag nu inte får idén att byta skor helt plötsligt det skulle ju inte heller förvåna mig...
Men med insikten att nu kan ju ingenting gå fel !!
Har haft god hjälp av S som följt med och hjälpt till,  trots den tidiga timmen,  en lördag och söndag..
Men så var det ju nu i helgen vi skulle dra tillbaka klockan en timme för vintertid...  en hel timmes sömn till godo.... så himla skönt  !
 Kan meddela att jag skrämde sömnen ur S i morse när jag stormar in  klockan 07,15  och hon fortfarande ligger och sover...
- Men herregud ligger du sover ännu vi ska ju åka om typ 7 minuter !!
Jag är då redan påklädd och färdig fixad,  till och med varit och väckt fåglarna mina med ett glass God morgon...  fick dock ett trött Go natt tillbaka (  ja han pratar min papegoja )
- Men mamma klockan är bara kvart över sex ....   6,15 !!!
Exakt i den sekunden hon säger det, så minns jag ju att vi nu har vinter tid...  Helvete !!
Sorry stumpan !
Stänger lugnt dörren in till henne.... fans jävla skit...
Hur kunde jag glömma ?
Var ju bara att lägga sig ner och vila tills klockan slog rätt tid !!  Suck !
Fick muta S med frukost på Mc Donalds på vägen !
Vi kom fram till varvet och startade upp serveringen,  bredde mackor i rasande fart och kaffe,  korv och  prickade av de som skulle ta upp sin båt idag !!
Och lådan med torrbollarna kom med !!   och i bilen la jag lådan med påsen med mjölk och gurka som skulle med....  man får ju inte vara dum liksom !
Ställde lådan i köket där vi kör serveringen ifrån,  då ser jag ju den och innan vi åker hem,  lägger i dem i båten i sina hinkar och sätter batterierna på vinter underhåll.
Idag blev vi avlösta på förmiddagen,  av en kär vän i båtklubben som tog över de sista timmarna...
Ungefär 2,07 minuter innan jag svänger in på min gata  skruvar S av ljudet på radion.
-  Aha du gillar inte den låten ?
Jag kände inte igen låten alls som spelades,  men det gjorde uppenbarligen S  tänkte jag.
- MAMMA !   Skulle du inte ner i båten med torrbollarna och sladden till batterierna ???
Men FAN SATAN !!!  
Å lådan med torrbollarna står nu i klubbhuset ...  Suck
Det var ju bara att använda en livlina och ringa en vän,  som tur nog stod i serveringen,  och visst hade hon sett lådan...
Nu är det ju ingen stor kris och panik med få detta gjort just nu,  det blir en tur ner till båten igen då, inom snar framtid,  och sen kan man natta båten för vintervila.
Hur svårt kan det vara....  Suck !    Undrar vad mer jag kan ha förträngt....utan tvekan är det säkert något...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar