lördag 1 november 2014

Make up !!

Har ju fått lära mig tusen saker på den här tiden... på gott och ont.
Men det finns några saker som alltid stannar hos mig,  mer en regel än ett undantag.
Som att gå till affären utan mascara,  och läppstift.... Nej Nej  Åka ner till båtvarvet,  för jobba med båten,  eller städa varvsplan... utan make up...  Nej  går inte.
Gå till tvättstugan,  utan att kolla i spegeln hur håret ser ut.... Nej,  vem vet man kan träffa på där.
Kalla mig ytlig... men man ser faktiskt piggare och kryare ut, med lite färg på fransarna...  sen kan motståndarna säga vad de vill.
Och sitta ner för middag med den man älskar, utan  smink.... typ aldrig !!   Varför skulle man sluta att fixa till sig,  för den man älskar mest...  Han ser ju hur man ser ut på morgonen i alla fall.
Håret åt alla håll,  kuddstreck på kinden,  trötta ögon,  bleka läppar.... jäsp !!  Very Sexy... Not
Nää  lite färg livar upp,  har massor med ögonskuggor,  att variera med,  läppstift,  från rosa till mörkt rött,  bronze puder,  ögonpennor  och en massa annat nödvändigt.
Bär alltid med mig lite make up i väskan,   vet aldrig när man kan behöva lite extra,  eller fylla på.  Lika så med min favorit parfym,  en dutt på morgonen,  sitter i hela dagen.   varje dag,  om inte annat för min egen skull.
Så idag när jag knallade i väg till affären,  spännen i håret,  målade fransar,  läppstift,  parfym...  väl ute,  så inser jag att det regnar,  äh so what,  det är bara vatten,   så jag knatade på,  med musik i öronen.
Vid ett ställe på vägen,  kan man gena igenom ett skogsparti,  en upptrampad stig,  och alla som känner mig vet vad jag tycker om att gå i skogen... men för slö för att gå runt.
Väl inne på affären,  var glamouren långt borta... väldigt långt borta.
Blöt,  det regnade lite mer än mysigt,  och vem halkar i skogen,  där det var som mest lera och elände,  så fin var jag...  leriga byxor,  blött hängande hår,  hade till och med löv i håret.
Sa jag att skogen inte är min bästa vän...  Kan höra alla de som  sjunger i kör  - Det är så mysigt och härligt att gå i skogen....  yeah  right !!    Det är ju fan bara kottar, rötter, hala stenar, grenar och inte en rak väg så långt ögat ser.
Nää   Mer Glamour... mer glitter läppstift och färg !!   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar