söndag 16 november 2014

Mitt gamla jag

Jag blir lite glad, när jag får höra att jag börjar bli mitt gamla jag igen..  Det glimtar till av både humor och bus...  De säger att jag skrattar även med ögonen nu,  det är bra.
Och jag tänker på att små saker inte betyder någonting,  att inte lägga för mycket energi på strunt.
Regnar det en hel dag... so what.    det är bara vatten...  har jag glömt paraplyet och jag blir blöt,  så skit samma,   jag torkar !!
Men visst finns det saker som gör mig irriterad och uppgiven,  absolut...  speciellt saker jag inte kan rå över,  eller fixa för det ligger utanför vad jag kan och klarar av.
Börjar också förlika mig med ensamheten,  jag äter när jag vill,  ser på TV vad jag vill, å när jag vill...
Jaaa  jag gör vad jag vill !!!    Vill jag plocka chokladbitarna ur sockerkakan,  så gör jag det...
Men så finns det dagar,  då jag inte får för mig någonting alls,  idag är en sådan dag...  orkar inte klä  på mig,  vill bara ligga kvar och fundera,  drömma och vila.
Igår hade jag middag för mina flickor, och en ny pojkvän,  och en god vän..   det var jättetrevligt,  så gott att se dem skratta,  och må bra.  Det värmer mitt hjärta.

Ta varje tillfälle att fira,  skratta och göra saker som gör en lycklig,  även om det är en liten sak,  eller ett litet tillfälle.  Varför kämpa emot,  ingen vet vad som händer längre fram,
  allt man har är  JUST NU !!

Vara med människor som ger kärlek,  positiv energi,  skratt och glädje.
Bor kärleken långt borta,  så är det bara geografi.

Livet är kort,  ta chansen om den gör dig lycklig !





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar