tisdag 24 mars 2015

Bly filt

I morse vaknade jag med blyfilten över mig... kunde inte röra mig,  låg och stirrade i taket,  arbetsdag,  och jag orkade inte,  att gå upp och åka till ett jobb som man inte får vara kvar på...  och det spelar ingen roll vad de säger... det känns som en misslyckande i alla fall..  Och arg,  på orättvisan som finns,  jag får gå, men någon annan får vara kvar...
Jag pendlar fram och tillbaka,  av känslor,  när jag fick beskedet i Torsdags,  åkte jag till Lasse, och storgrät, över allt,  saknaden av honom, maktlösheten att inte få bestämma själv,  jag grät för att det börjat snöa igen,  för att jag måste lämna in bilen för oljebyte,  för att båten inte är såld,  och för att jag är usel på att hålla krukväxter vid liv,    och mest för att livet är så orättvist... 
Även om det bara är ett jobb,  så stökar det till,  där försvann semestern,  hittar jag ett nytt jobb,  så kan jag ju glömma att ha semester,  och i jul fyller jag år,  jämt,  en födelse dag som var tänkt att firas på annan plats än Sverige.. den kan jag kyssa good bye !    
Kryper under filten igen och somnar om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar